اخبارتازه‌های سیاسی

فاجعه متروپل؛ جرقه‌ای که بیش از یک هفته اعتراض را به دنبال داشته است

با گذشت حدود یک هفته از فرو ریختن برج متروپل آبادان و شکل‌گیری اعتراضات مردمی گسترده در این شهر، برخی گزارش‌ها و ویدئوهای منتشرشده، کماکان از ادامه‌دار بودن سوگواری‌ها و اعتراضات در برخی شهرهای دیگر حکایت دارند.

علاوه بر آبادان، دزفول و شهر ری که پیشتر خبر برگزاری تجمعات اعتراضی در آن‌ها منتشر شده بود، گروهی از مردم اندیمشک نیز در خیابان تجمع کردند و علیه حکومت شعار دادند.

این در حالی است که فضای شهرهای بزرگ خوزستان از جمله آبادان، اهواز و خرمشهر همچنان امنیتی توصیف می‌شود و برخی شهروندان از استقرار مأموران یگان ویژه و قطع اینترنت تلفن همراه خبر داده‌اند.

شعار «مرگ بر دیکتاتور» شاخص‌ترین و رایج‌ترین شعاری است که در اغلب این تجمعات اعتراضی به گوش می‌رسد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در چهارمین روز پس از حادثه فرو ریختن متروپل پیام تسلیت فرستاد و دولت نیز پنج روز پس از این حادثه اعلام کرد که تصمیم گرفته است روز یکشنبه هشتم خرداد را عزای عمومی اعلام کند.

در برخی ویدئوهای منتشرشده منتسب به شامگاه هفتم خرداد معترضان شعار «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» و «فرمانده کل قوا، استعفا، استعفا» نیز سر می‌دهند.

تاکنون خبر جان باختن ۲۹ نفر زیر آوارهای ساختمان متروپل آبادان که شنبه دوم خرداد فرو ریخت، منتشر شده و استاندار خوزستان روز یکشنبه به استناد به اعلام خانواده‌ها گفت که دست‌کم ۳۸ نفر از حاضران در زمان فروریختن ساختمان، همچنان مفقود هستند.

دکمه بازگشت به بالا