اخبارجهان

عادل الجبیر: عادی سازی با اسرائیل تنها در صورت دستیابی به راه حل دو کشوری است

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: ریاض تا زمانی که راه حل دو کشوری با فلسطینی‌ها به دست نیاید، روابط خود با تل‌آویو را به طور کامل عادی نخواهد کرد.

«عادل الجبیر» ادامه داد: ما گفته‌ایم که عربستان از ابتکار صلح عربی حمایت می‌کند. در واقع، ما آن را پیشنهاد کردیم. ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که صلح در پایان این روند حاصل می‌شود، نه در آغاز آن.»

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی  ادامه داد: تصمیم برخی کشورها درباره امضای توافق‌نامه برقراری روابط با اسرائیل تصمیم حاکمیتی آن کشورهاست و ابراز امیدواری کرد که این تصمیمات تأثیر سازنده بر تلاش‌های داخلی اسرائیل داشته باشد.

الجبیر در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان آماده امضای توافقی مشابه با اسرائیل است، گفت که امضای چنین توافقی نیازمند اجرای طرح صلح عربی پیشنهادی عربستان باشد و افزود که اجرای این طرح به معنای تشکیل کشور مستقل فلسطین در اراضی اشغالی با پایتختی قدس شرقی است و تأکید کرد که خواست عربستان برای صلح همین است.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان تأکید کرد که هیچ تغییری در این مسیر پیش نیامد و عربستان بارها بر این موضوع خود تأکید کرده است.

دکمه بازگشت به بالا