اخبارجهان

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: آمادگی برای واکنش نظامی علیه ایران یک تعهد اخلاقی است

آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، اعلام کرد که آماده بودن گزینه نظامی علیه برنامه اتمی ایران «یک تعهد اخلاقی و یک وظیفه امنیت ملی» برای اسرائیل است.

روزنامه تایمز اسرائیل می گوید این اظهارات چند ساعت پس از آن بیان شد که کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در ایران از توانایی جمهوری اسلامی برای ساخت بمب اتمی خبر داد.

کوخاوی گفت: اسرائیل باید برای هر نوع تحول و سناریویی در ارتباط با ایران آمادگی داشته باشد.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت این آمادگی شامل «انواع طرح‌های عملیاتی، تخصیص بسیاری از منابع، دستیابی به سلاح های مناسب، اطلاعات و آموزش» است.

رئیس ستاد اسرائیل گفته «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای با دیپلماسی ترجیح دارد اما تاریخ بارها ثابت کرده است که دیپلماسی می تواند تنها در مدت کوتاهی شکست بخورد یا موفق شود و به دنبال آن نقض یا خیانت باشد.»

ایران و آمریکا در یک رشته مذاکرات غیر مستقیم از بهار سال گذشته سرگرم تلاش برای احیای توافق هسته ای برجام هستند اما تاکنون به هیچ موفقیتی در این زمینه نرسیده‌اند.

اسرائیل می گوید در صورت احیای توافق برجام خود را پایبند به آن نمی داند و هر اقدامی را که لازم بداند برای جلوگیری از ساخت سلاح اتمی توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.

با این حال یک روزنامه اسرائیلی گزارش داده است که فرماندهان کلیدی ارتش اسرائیل از نهایی شدن توافق بین تهران و قدرت‌های جهانی حمایت می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا