اخباراهل سنت

جامعه اهل سنت ایران خواهان رفع ابهام از مرگ مشکوک مولانا موسی رحیمی شد

جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گُشت با صدور پیامی درگذشت مولانا موسی رحیمی از علمای اهل سنت استان هرمزگان را تسلیت گفت.

در این پیام شرح ماجرا اینگونه توصیف شده است: مولانا موسی رحیمی چند وقت پیش، از کشور امارات دوباره به ایران برگشت و تقریباً چهل روز قبل از این حادثه، بازداشت شده بود و متأسفانه مانند بسیاری از علمای سلف صالح، فقط جنازهٔ‌شان طعم آزادی از زندان را چشید.

در همین رابطه کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان نیز بمناسبت درگذشت شیخ موسی رحیمی در زندان بندرعباس خطاب به مسئولان نوشته است: از مسئولین امنیتی و قضایی کشور بجدّ انتظار می‌رود بگونه‌ای روشن و شفاف، با ادلّەی قانونی و همخوان با عقل!، علت فوت ایشان را با مردم در میان بگذارند، همچنین دلیل بازداشت و نگهداری او را در زندان، اگر این موارد آنطوری که گفته شد به آگاهی مردم نرسد شایعه‌ی به شهادت رسانیدن وی در زندان به یقین تبدیل خواهد شد، امید است چنین جنایتی رخ نداده باشد، که در اینصورت باید آمر و عامل جنایت مجازات شوند تا دیگر مسئولان ذیربط در نظر مردم و پیش خداوند برائت پیدا کنند. و گرنه همه آنان شریک خواهند بود.

همزمان شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت ایران نیز با صدور پیام تسلیت از مسئولین ذی ربط خواسته با توضیح شفاف از نحوه مرگ آقای رحیمی در زندان رفع ابهام کنند.

مولوی موسی رحیمی، از علمای اهل‌سنت در شهرستان سیریک استان هرمزگان، روز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ در زندان بندرعباس بطرز مشکوکی درگذشت.

به گزارش منابع محلی، نیروهای امنیتی بندرعباس طی تماس تلفنی با اعضای خانوادۀ آقای رحیمی از وخیم‌بودن وضعیت سلامتی وی خبر داده بودند که پس از مراجعۀ برادر وی، مسئولان زندان اعلام کردند که او فوت کرده است.

مولوی موسی رحیمی دانش‌آموختۀ حوزه علمیه عین‌العلوم گشت سراوان بود که بعدها به خاطر برخی مسائل و مشکلات، امامت جمعه را رها کرد و برای مدتی به امارات متحدهٔ عربی رفت.

دکمه بازگشت به بالا