اخباراهل سنت

مولانا گرگیج خواستار شفاف سازی علت مرگ مولوی موسی رحیمی شد

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به درگذشت مولوی موسی رحیمی در بازداشتگاه بندرعباس، خواستار شفاف سازی علت مرگ وی از سوی مسئولین ذی‎ربط گردید.

آقای گرگیج در پایان سخنان خود در مراسم نمازجمعه (٧ مرداد) شهرستان گالیکش اظهار داشتند: موضوعی که این هفته موجب ناراحتی و پریشانی علما شد، شهادت و ارتحال مولوی موسی رحیمی امام جمعه روستای مهمانی بود که اکثر علما اعم از کُرد و بلوچ و کسانی که اِرق مذهبی دارند خواستار شفاف سازی علت مرگ وی شدند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه خطاب به سازمان های بین المللی حقوق بشر گفتند: اگر در ایران شخصی جوابگو نبود باید وجدان‎های آگاه در سازمان ملل و دادگاه لاهه این مسئله را عنوان کنند زیرا ده‎ها خاشقچی وجود دارد، خاشقچی و همچنین یک انسان سیاه پوست آمریکایی (جورج فلوید) کشته شدند تمام دنیا به سر و صدا درآمد، ارزش این عالِم اهل سنت مگر به اندازه یک خاشقچی و انسان سیاه پوست آمریکایی نیست؟! همگي بشر و انسان هستند و ما برای همه، عزت قائل هستیم اما این عالِم و خانواده وی هم حقی دارد و اهل سنت ایران نیز حقوقی دارند و باید به حقشان برسند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه این بخش ضمن اظهار همدردی با بازماندگان و عرض تسلیت به مسلمانان جهان گفتند: این مصیبت را به مردم ایران، مسلمانان جهان و علمای کرام علی الخصوص خانواده آن عزیز تسلیت می‌گوییم.

دکمه بازگشت به بالا