اخبارتازه‌های سیاسی

وقتی احمد خاتمی توهینش را حاشا می کند و گیج می زند!

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در تاریخ ۱۷ تیرماه گفت: از نظر ما هم دزدی و اختلاس گناه به شمار می رود، و هم بی حجابی گناه است. او ادامه داد: اتفاقا بسیاری از بی حجابها زنها و بچه های دزدها هستند. او سپس در تاریخ ۷ مرداد با حاشا کردن این موضوع که بصورت مستند ضبط و پخش شده بود گفت: من گفتم بسیاری از بی‌حجاب‌ها برخاسته از همین خانواده‌هایی هستند که تدین ندارند؛ اصلاً در کلام من اسمی از «دزدها» نبود.

حالا احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران با عدول از موضع قبلی خود که بنظر میرسد تحت تاثیر توصیه های علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته است، گفته: اینجانب در خطبه گذشته که در تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ایراد شد در یادداشت خود که همه خطبه‌ها را قبل از ایراد می‌نویسم، این جمله را ندیدم که اکثر بی حجاب‌ها از خانواده‌های دزدها هستند و در تلویزیون هم ندیدم، لذا به این باور رسیدم که آن را نگفتم؛ ولی بعد از نماز برخی نمازگزاران محترم جمعه گفتند که در خطبه قبل گفته‌اید بنابراین تردیدی ندارم که این جمله سبق لسان و ناخواسته بوده است.

علی خامنه ای در تاریخ ۵ مرداد با اشاره به مطرح‌شدن موضوع حجاب در خطبه‌های نماز جمعه خاطرنشان کرد: در این موضوعات باید بسیار متین و منطقی و به دور از احساسات بی‌مورد، ورود کرد.

دکمه بازگشت به بالا