اخبارتازه‌های سیاسی

آیا طرح راه‌اندازی رسانه خبری جدید سپاه در خارج از کشور صحت دارد؟

شبکه کلمه/ رسانه خبری آواتودی با انتشار گزارشی اعلام کرد سازمان اطلاعات تروریستی سپاه به زودی در خارج از کشور یک رسانه خبری پوششی راه‌اندازی خواهد کرد.

به گفته این رسانه، این سازمان تروریستی در برنامه جدید خود، برای نفوذ در فعالان رسانه‌ای خارج از کشور قصد دارد با راه‌اندازی کانال خبری جدید در قالب اپوزسیون خارجی و استخدام خبرنگاران در خارج از کشور، برای نفوذ و جهت دهی بیشتر افکار عمومی مردم ایران اقداماتی را انجام دهد.

در این میان، یکی از پناهندگان سیاسی وابسته به این سازمان که به بهانه اعتراض به انتخابات ۸۸ توانست از کشور خارج شده و در یک کشور اروپایی پناهندگی بگیرد، این روزها از بی‌خبری و سادگی همکاران رسانه‌ای به خصوص بانوان استفاده کرده و در حال جذب نیرو برای کانال خبری وابسته به سازمان اطلاعات سپاه است.

این در حالی است که این فرد با اعلام این موضوع که بودجه مناسبی برای این کار جذب کرده، نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا از راه تامین مالی اصحاب و فعالان رسانه، آنها را برای همکاری با سازمان تروریستی اطلاعات سپاه مجاب کند.

البته این امر در شرایطی اتفاق می‌افتد که بسیاری از همکاران خبری و فعالان عرصه رسانه از هویت واقعی این فرد و کانال پوششی او که قرار است در آینده نه چندان دور افتتاح شود، هیچ آگاهی ندارند.

طبیعی است که بسیاری از خبرنگاران و فعالان عرصه مدنی و اجتماعی پس از خروج از کشور، به دلیل آشنا نبودن با زبان‌های خارجی و نداشتن مهارت‌های لازم برای کسب درآمد و تامین معاش در یک کشور خارجی، با دغدغه‌های مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

متاسفانه این دغدغه‌های مالی و سادگی و ناآگاهی برخی از همکاران خارج شده از کشور، همواره مسیری را برای نفوذ به اپوزسیون خارج از کشور باز کرده است.

این فرد که در بین افراد اپوزسیون خارج از کشور همواره خود را “مرتبط با موسسات تحقیقاتی وابسته به نهادهای اطلاعاتی کشورهای غربی معرفی می‌کند!” به دنبال این است که با “اسناد طبقه بندی شده فیک و به اصطلاح خبرسوخته ” که از تهران در اختیارش قرار داده می‌شود، همراه با یک جریان سازی خبری در فضای رسانه‌ای به زبان فارسی، کانال را معرفی کرده و با هیاهوی رسانه‌ای ایجاد شده، تلاش می‌کند که مخاطبان بیشتری را نیز جذب کند.

این نکته قابل تامل است که همکاران رسانه‌ای که به قصد همراهی نکردن با جمهوری اسلامی و رسانه‌های وابسته به آن، از کشور خارج شده‌اند، این روزها باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا خوراک این رسانه.های پوششی و تقلبی نشوند، چرا که این رسانه‌ها هیچ مناسبتی با مردم ایران ندارند و شناسایی و شناساندن این افراد به مردم و تشریح نحوه فعالیت.هایشان در خارج از کشور، وظیفه تک تک خبرنگاران خارج از کشور است.

دکمه بازگشت به بالا