اخبارورزشی

چماق فیفا جواب داد؛ برای اولین‌بار تعدادی از بانوان لیگ برتر فوتبال را از نزدیک تماشا خواهند کرد!

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان از حضور تعدادی از تماشاگران خانم در دیدار تیم‌های استقلال و مس کرمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید شهیدی اظهار کرد: برای نخستین بار یکی از دیدارهای لیگ برتر با حضور تماشاگران خانم برگزار خواهد شد. البته گفته شده به دلیل قوانین کرونایی، قرار است در این مرحله، تعداد محدودی از هواداران خانم دیدار تیم‌های استقلال و مس کرمان را از نزدیک تماشا کنند.

پیش ازین وب‌سایت دیده‌بان ایران در مورد حضور بانوان برای تماشای مسابقه فوتبال ایران و عراق گزارش داده بود که فدراسیون فوتبال برخی زنان را تلفنی دعوت کرده و حضور آنها «نمایشی» و «گزینشی» بوده است.
موضوع حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی به عنوان یکی از مظاهر سهم‌خواهی از فضای عمومی شهری، برای دهه‌هاست که میدان نبرد میان حکومت و شهروندان است.

برای سال‌های متمادی بانوان ایران سعی کرده‌اند که حتی به قیمت پوشش مردانه خود را برای تماشای مسابقات تیم‌های مورد علاقه‌شان به استادیوم‌های ورزشی برسانند. البته ممانعت حکومت از ورود بانوان به استادیوم‌های ورزشی زمانی جنجال بیشتری به پا کرد که سحر خدایاری ملقب به دختر آبی و از هواداران تیم فوتبال استقلال تهران در اعتراض به دستگیری و محکومیت خود به زندان بابت تلاش برای ورود به ورزشگاه و تماشای مسابقات فوتبال، اقدام به خودسوزی کرد و در ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ درگذشت.
بعدها پای فدراسیون جهانی فوتبال به میان آمد و فیفا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد در صورت حل نشدن معضل ورود زنان به ورزشگاه‌ها، کارگروهی سه جانبه برای این مهم تشکیل خواهد داد. این موضوع به بحث احتمال تعلیق فوتبال ایران دامن زد.
فیفا در آخرین نامه خود به فدراسیون فوتبال ایران خواسته بود زنان در بازیهای لیگ برتر فوتبال حضور داشته باشند موضوعی که به اعتقاد بسیاری علت بی تماشاگر شدن هفته اول لیگ بود.

حالا سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد نامه فیفا با رد دروغ وزیر ورزش اعلام کرده: نامه FIFA برای ورود زنان الزام‌آور است، نه پیشنهادی! می‌توانیم حضور زنان را از همین استادیوم آزادی شروع کنیم.

او گفت: فیفا الزامی ندارد که بلافاصله در همه استادیوم‌های کشور بانوان حضور داشته باشند.
روز گذشته حمید سجادی وزیر ورزش ادعا کرده بود نامه فیفا برای ورود زنان به استادیوم الزام‌آور نیست.

دکمه بازگشت به بالا