اخبارورزشی

چماق فیفا جواب داد؛ اولين حضور بانوان در ليگ برتر فوتبال

شبکه کلمه/ تصاویر منتشر شده نشان می دهد که برای اولین بار، بانوان برای تماشای بازی استقلال و مس وارد ورزشگاه آزادی تهران شدند.

موضوع حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی به عنوان یکی از مظاهر سهم‌خواهی از فضای عمومی شهری، برای دهه‌هاست که میدان نبرد میان حکومت و شهروندان است.

برای سال‌های متمادی بانوان ایران سعی کرده‌اند که حتی به قیمت پوشش مردانه خود را برای تماشای مسابقات تیم‌های مورد علاقه‌شان به استادیوم‌های ورزشی برسانند. البته ممانعت حکومت از ورود بانوان به استادیوم‌های ورزشی زمانی جنجال بیشتری به پا کرد که سحر خدایاری ملقب به دختر آبی و از هواداران تیم فوتبال استقلال تهران در اعتراض به دستگیری و محکومیت خود به زندان بابت تلاش برای ورود به ورزشگاه و تماشای مسابقات فوتبال، اقدام به خودسوزی کرد و در ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ درگذشت.

بعدها پای فدراسیون جهانی فوتبال به میان آمد و فیفا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد در صورت حل نشدن معضل ورود زنان به ورزشگاه‌ها، کارگروهی سه جانبه برای این مهم تشکیل خواهد داد. این موضوع به بحث احتمال تعلیق فوتبال ایران دامن زد.

فیفا در آخرین نامه خود به فدراسیون فوتبال ایران خواسته بود زنان در بازیهای لیگ برتر فوتبال حضور داشته باشند موضوعی که به اعتقاد بسیاری علت بی تماشاگر شدن هفته اول لیگ بود.

دکمه بازگشت به بالا