اخبارپزشکی و سلامت

رئیس سازمان نظام پزشکی: کشور با کمبود جراح متخصص مواجه خواهد شد!

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نشستی خبری نسبت به اینکه اگر نظام ارجاع در کشور پیاده شود نیاز به متخصص کمتر می‌شود، گفت: با افزایش پزشک عمومی مشکل جراح قلب حل نمی‌شود.

محمد رئیس‌زاده افزود: جراح قلب اطفال نداریم ممکن است چند سال دیگر از خارج جراح اطفال وارد کنیم. وقتی این مشکلات را مطرح می‌کنیم و برای آن راهکار ارائه می‌دهیم به تعارض منافع متهم می‌شویم. به همین دلیل تنها هشدار خواهیم داد و در تریبون‌های عمومی راهکار ارائه نمی‌دهیم تا به تعارض منافع متهم نشویم.
او تاکید کرد: با افزایش ظرفیت دانشگاه‌‌های علوم پزشکی مشکلات کمبود جراح متخصص حل نمی‌شود. الان جراح عمومی کم نداریم بالای ۶ و ۷ هزار نفر داریم.

وی ادامه داد: خطر پس رفت در برخی رشته‌های پزشکی وجود دارد، برخی مسئولان در کشور رشته‌های پزشکی را رشته‌های خاص نمی‌دانند.

رئیس زاده تاکید کرد: الان کسی حاضر نیست در رشته جراحی قلب تحصیل کند. رشته‌های ضروری کشور خالی می‌ماند، اگر فکر اساسی نشود باید از کشورهای دیگر جراح بیاوریم.

وی بیان کرد: بحث سیاه نمایی نیست اینکه کشور با کمبود جراح متخصص مواجه خواهد شد دغدغه مهمی است.
او افزود: وزیر بهداشت برای حل این مشکلات تسهیل گری می‌کند اما کافی نیست و باید راهکار اساسی در نظر گرفته شود.
رئیس‌زاده پیش ازین نیز با تاکید بر اینکه سیاست‌های نادرست، جوانان جامعه پزشکی را نا امید کرده و منجر به سیل مهاجرت و انصراف از پزشکی خواهد کرد، گفته بود: پزشکان ما رغبتی برای تحصیل در دوره‌های تخصص و فوق تخصص ندارند. نتیجه این اتفاق این است که در سال‌های آینده پزشک نخواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا