اخبارایرانپزشکی و سلامتحقوق بشر

تجمع و بازداشت شماری از پزشکان در حمایت از دکتر قره‌حسنلو در چندین شهر

طی فراخوان قبلی، شماری از پزشکان و کادر درمانی، در اعتراض به حکم اعدام دو تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری و صدور حکم اعدام برای دکتر فرزانه و حمید قره حسنلو، روز چهارشنبه ۲۳ آذر در چندین شهر از جمله تهران، مشهد و اصفهان تجمع کردند.

تجمع پزشکان در تهران مقابل وزارت بهداشت و درمان برگزار شد. حضور ماموران گارد ویژه و لباس شخصی بویژه در تهران بسیار پر رنگ بوده است. آن‌ها ده‌ها پزشک را دستگیر و پس از گرفتن تعهد آزاد کردند.

یکی از پزشکان که چهارشنبه در تجمع تهران مقابل وزارت بهداشت شرکت داشت، نوشته است: ده‌ها پزشک از جمله او، دستگیر و به کلانتری مرکزی ۱۳۸ جنت آباد منتقل شدند.

بخشی از روایت این پزشک چنین است: «گفتند چند تا سوال باید جواب بدید و به زور ما رو به سمت مینی بوس یگان ویژه هدایت کردند، من امتناع کردم از سوار شدن که تفنگش رو درآورد گفت: میزنم… باید بری سوار بشی. خلاصه سوار ون شدیم. ما ۲۲ نفر بودیم ما رو بردن کلانتری مرکزی ۱۳۸ جنت آباد خیابان کبیری تامه، از مون مشخصات و کد ملی و آدرس گرفتند. مدام یکی ازمون عکس میگرفت. بعد یک ربع مجددا مینی بوس جدید پُر از همکاران ما رسید و متخصصان و پزشکان دستگیر شده‌ی جدید به ما اضافه میشدند. فکر میکنم ۳ یا ۴ تا مینی بوس با فاصله هر ۱۵ و۲۰ دقیقه میرسید و پزشکان رو آوردن و به ما اضافه شدند».

این معترض در ادامه نوشته است زمانی که ماموران می خواستند از دستگیرشدگان تعهد کتبی بگیرند، در پاسخ به این پرسش که اگر تعهد ندهیم، چه کار می‌کنید گفته‌اند: «می روید فشافویه».

پزشک دیگری از اصفهان که برای تجمع مقابل دانشگاه اصفهان حاضر شده بود نوشته است حضور گارد ویژه و لباس شخصی‌ها از جمله با موتور سنگین بود و جمع‌های دو سه نفری را هم متفرق می‌کردند.

در مشهد گروهی از پزشکان برغم جو امنیتی، مقابل بیمارستان بهشتی تجمع کردند. تجمع پزشکان در ادامه تجمعات اعتراضی آن‌ها نسبت به سرکوب معترضان، قتل اعتراض کنندگان بود.

منبع: درتی وی و زمانه

دکمه بازگشت به بالا