اخباراهل سنتایرانحقوق بشر

فراخوان حمایتی جوانان تایباد از علمای مردمی این شهرستان

شبکه جهانی کلمه / جوانان شهرستان تایباد پس از احضار، تهدید و بازداشت شماری از علمای مردمی این شهرستان از سوی اطلاعات، در حمایت از مولانا عبدالناصر قادری و سایر علمای مردمی، از ملت شریف تایباد و حومه خواست تا روز جمعه ۹ دی در حمایت از این علمای برجسته و مردمی تجمع کنند.

جوانان این شهرستان با صدور بیانیه ای از محرومیت ها، تبعیض ها و مسایلی که تا کنون ساکت نشسته اند و دیگر ساکت نخواهند نشست نوشت: “اما امروز مسأله تغییر کرده و ما دیگر در مطالبات خود ساکت نخواهیم نشست”.

در بخشی از این بیانیه برای تجمع روز جمعه آمده است: “علمای عزیزمان که به دلیل حمایت از مطالبات ما به زندان افتادند را تنها نخواهیم گذاشت و در روز جمعه ۹ دی ماه همگی برای حمایت از مولانا عبدالناصر قادری و همه علمایی که احضار و بازجویی و بازداشت شدند در مسجد جامع مالک الملک تجمع خواهیم کرد”.

متن کامل بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار شبکه جهانی کلمه قرار گرفته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه جوانان شهرستان تایباد در حمایت از مولانا عبدالناصر قادری

۴۳ سال است که مردم مرزنشین تایباد همواره از محرومیت‌ها و تبعیض‌ها رنج می‌برند و هیچ گاه بخاطر مسائل اقتصادی به خیابان نیامدند بلکه همواره با صبر و قناعت زخم خود را التیام بخشیده بودند. اما امروز مسأله تغییر کرده و ما دیگر در مطالبات خود ساکت نخواهیم نشست. علمای عزیزمان که به دلیل حمایت از مطالبات ما به زندان افتادند را تنها نخواهیم گذاشت و در روز جمعه ۹ دی ماه همگی برای حمایت از مولانا عبدالناصر قادری و همه علمایی که احضار و بازجویی و بازداشت شدند در مسجد جامع مالک الملک تجمع خواهیم کرد.

دیگر نخواهیم گذاشت آخوندهای شکم پرور همچون آخوند حیدری امام جمعه موقت مسجد ابوالفضلی به علمای ما توهین کنند و جواب توهین‌های او را خواهیم داد. لذا ما جوانان سنی و شیعه تایباد حمایت خود را از علمایی که به دلیل حمایت از ملت، گرفتار ظلم دستگاه‌های امنیتی شده‌اند را با تجمع در روز جمعه در مسجد جامع مالک الملک خواهیم داد.

از همه جوانان در شهر و روستاهای اطراف شهر تایباد می‌خواهیم که برای این تجمع در مسجد جامع مالک الملک آمادگی بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا