اخباراهل سنتایران

مهمترین سخنان مولانا عبدالحمید در خطبه نماز جمعه – ۹ دی ۱۴۰۱- زاهدان

✅ شبکه کلمه/ مولانا عبدالحمید در خطبه نماز جمعه این هفته به مشکلات کشور و زندانیان سیاسی پرداختند مشکلاتی از قبیل بی احترامی دستگاه قضایی و ماموران به زنان و کودکان که بسیاری از آنان بخاطر یک شعار و اعتراض در زندان هستند. در حالی که این خلاف دستور اسلام و قرآن و پیامبر است و هیچ زن و کودکی نباید تحت هیچ شراطی در زندان باشد.

? یادآوردی انسان های نیک و بد در قرآن بخاطر این است که ما حق انتخاب داشته باشیم که کدام راه را انتخاب کنیم.

? اگر خواسته باشیم بدانیم که انسان های بد چه کرده اند که بد شده اند را باید در قرآن بنگریم که فرعون چه کرد که قرآن از او به بدی یاد می کند. و چه شد که انسان بدی شد.

? اگر کار دست من بود یکی از زنان را در زندان نمی گذاشتم مگر زنی که قتل کند. زن را بخاطر شعار و روسری سوختن نباید زندانی کرد.

?شما با عمل و برخوردتان وادار کردید که روسری بسوزاند زن را هل دادن و تو ماشین انداختن کار درستی نیست. زنان ایرانی روسری و حجاب را دوست دارند و برخورد شما باعث شده که ضد حجاب بشوند. حق زنان رعایت نشده، اگر فقر نبود اگر بی پولی نبود زنان اعتراض نمی کردند.

? شما به من اختیار بدهید من یک زندانی سیاسی در زندان نمی گذارم همه را آزاد می کنم شما بگذارید همه را آزاد کنم ببینید در اقتصاد چه تاثیری میگذارد پول چه رشد می کند. آزادی زندانیان سیاسی باعث رونق اقتصادی می شود.

? در سخنان و احادیث پیامبر توصیه شده که به بچه ها و کودکان ترحم کنید کودک را زندانی نکنید کودکان زندانی را آزاد کنید پیامبر در جنگ توصیه کرده اند که به زن، پیرمرد و کودک در جنگ آسیب نزنید.

? در جنگ به عبادت گاها کار نداشته باشید، به ادیان و بزرگان و باورهای دینی ادیان احترام بگذارید این دستور خدا و قرآن است به افراد روحانی و دینی ادیان احترام گذاشتن و حرمت قایل شدن دستور قرآنی است.

? برای کودک حکم سنگین صادر می کنید حتی اگر کودک قتل کند قتل عمد حساب نمی شود باید خسارت بدهد اما قصاص نمی شود. فعل در چه زمانی صورت گرفته اگر در زمانی کودکی صورت گرفته نباید کشته شود. نباید کودک را زندانی کرد که به بلوغ برسد و قصاص شود این دستور اشتباهی است.

? علما را بازداشت و احضار نکنید با گفتگو و گفتمان مشکلات را حل کنید دین و تعالیم اسلامی را مراعات کنید. در دینی که گذشت و مسامحه نباشد دین نیست. دینی خالی از عاطفه و ترحم دینی که گذشت نباشد دین نیست.

? علمای تایباد در خراسان بخاطر بیانیه احضار کردید با اینکه در بیانیه شان هیچی نبود همه را احضار کردند بخاطر حرف و سخن احضار نباید کسی را خواست و احضار کرد. انتقاد را بپذیرید اگر انتقاد نباشد و نپذیرید استبداد می آید با انتقاد همه چیز درست می شود.

? ضعف های خود را مسئولان باید ببینند هر کس ضعف دارد دولتمردان و حاکمان باید ضعف های خود را ببیند و در پی اصلاح ضعف های خود باشد با مردم کنار بیایید و دستور اسلام همین است که باید خود را حاکم اصلاح کند و به حرف مردم گوش دهید.

? زندگی صحابه و اهل بیت که جزو صحابه هستند را ببینید زندگی زنان و دختران پیامبر را ببینید که آنها مسلمان واقعی بودند به اسلام بدبین نشوید حاکمیت (فعلی ایران ) اسلام واقعی نیست اسلام دین تسامح و خوبی است. برخی بخاطر عملکرد مسئولان و حاکم قرآن و دین و اسلام را کنار گذاشته اند هیچ کس نماینده دین و اسلام نیست که عملکرد حاکم و مسئولان از دین متنفر شوید.

? تنها از خدا استعانت بجویید از خدا بخواهید که مشکلات را حل کند در این هیچ مذهب و دینی اختلاف ندارد که خدا مشکلات را حل می کند این باور قرآنی است این باور دینی هر مسلمان واقعی است. از خدا تنها و تنها بخواهید مشکل مردم ایران حتما حل خواهد شد. به الله متوسل بشوید…

? مردم ایران عدالت می خواهند این چیز کلانی نیست. مردم ایران آزادی می خواهند مردم ایران برای عدالت انقلاب کردند برای آزادی به پا خواستند و این حق و خواست همه انسان های روز زمین است که باید عدالت داشته باشند تبعیض نباشد و مساوات و برابری میان اقوام و مذاهب باشد. همه ایرانیان از تبعیض شاکی هستند حتی شیعه ها هم از تبعیض هم شکایت دارند.

? گزینشی عمل کردن کشور را ضعیف کرده و به این مشکلات اقتصادی و بی عدالتی دچار کرده است نبود آزادی کشور را بدبخت و بیچاره کرده است. آزادی قلم و بیان از مشکلاتی است که مردم ایران از آن محرومند. آزادی های که دین و قانون اجازه داده است.

? خیلی ضعف در قانون اساسی است، ضعف های بزرگی در قانون اساسی فعلی ایران هست که نمی شود در اینجا گفت زیرا ناراحتی پیش می آید باید قانون اساسی را تغییر داد و اصلاح کرد . حتی در همین قانون اساسی فعلی، مردم حق اعتراض دارند به همین قانون مشکل دار نیز عمل نمی شود.

?بعضی گفته اند که ما تجزیه طلب هستند برعکس ما مخالف سرسخت تجزیه هستیم اگر تجزیه ای خواسته باشد صورت بگیرد قوم بلوچ، کرد، عرب، فارس، ترک، ترکمن، لر، گلیکی و همه مخالف هستند.

? امروز بوی محبت از ایران می آید همه ایرانی ها با تمام اقوام خود متحد شده اند همه ایرانی ها مسلمان و غیر مسلمان حق دارند باید حقوق بشر و انسانیت مراعات بشود. انسانیت مهم است.

? بهایی حق انسانی و حقوق شهروند دارد باید حقوق بهائیان مراعات بشود. حتی خدا را قبول نداشته باشد حق شهروندی و انسانی دارد، بهایی ها امروز کسی از اسلام برنگشته این ها از نسل قبلی بوده اند و بهایی به دنیا آمده اند پس مسلمان نبوده و مرتد نیستند همه بهایی ها حق شهروندی و بشری دارند.

? ایرانیانی که از دست ما رفته اند و کشورهای غربی و اروپایی را می سازند برگردند به کشور خود و کشور را بسازند باید با مغزهای متفکر بها داد و به دین و باور هیچ فرد توجه نکرد بدون توجه به دین و مذهب و باور به مردم بها بدهید تا باعث پیشرفت کشور بشوند و کشور پیشرفت کند.

دکمه بازگشت به بالا