اخبارسیاسیورزشی

اذعان وزیر ورزش: نهادهای امنیتی در مدیریت تیم فوتبال ایران در قطر دخالت مستقیم داشته‌اند!

شبکه کلمه/ وزیر ورزش جمهوری اسلامی که برای توضیح در مورد علت «سوءمدیریت در برنامه ورزش حرفه‌ای فوتبال» به مجلس آمده بود فضای جام جهانی قطر و دلیل ناکامی را وجود «اوج فتنه» در قطر اعلام و عنوان کرده که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی حکومت ایران در این فرایند ورزشی دخالت مستقیم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «مهر»، حمید سجادی در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به سوال مجتبی یوسفی، نماینده اهواز گفته است: در جام جهانی قطر که ماه گذشته برگزار شد، شاهد «اوج فتنه و آشوب دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بودیم»، اما موفق نشدند.
این مقام ارشد ورزش در دولت ابراهیم رئیسی مدعی شد که بنا بوده برخی ورزشکاران ایرانی حاضر در قطر «اعلام پناهندگی» کنند و عده‌ای هم در سکوها شعارهای «ساختارشکنانه» بدهند که از همه اینها جلوگیری شده است.

در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، برخی از ایرانیان با برخورد خشونت‌بار هنگام ورود به ورزشگاه‌ها یا روی سکوهای تماشای بازی‌ها به دلیل همراه داشتن پرچم‌های ایران با نقش شیر و خورشید، پلاکاردهای حاوی شعارهای «زن، زندگی، آزادی» یا پیراهن‌های دارای شعارهای این جنبش مواجه شدند.

وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی امروز سه‌شنبه تاکید کرده است که نهادهای امنیتی همچون «وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران» به همراه چندین نهاد دولتی و حاکمیتی دیگر در مدیریت تیم ملی فوتبال، امور تماشاچیان و دخالت مستقیم داشته‌اند. سجادی برای توضیح بیشتر در این باره از هیات رئیسه مجلس درخواست کرد تا جلسه‌ای «غیرعلنی» تشکیل شود تا در این مورد بیشتر توضح دهد.

دکمه بازگشت به بالا