اهل سنتسیاسیمقاله

دکتر جلالی زاده: آیا این عدالت است که اهل سنت ایران به اندازه ی خانواده لاریجانی دراین مرز و بوم حق مدیریت ندارند؟

شبکه کلمه/ دکتر جلال جلالی زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب اهل سنت و نماینده سابق مجلس با انتشار یادداشتی به توهین های جواد لاریجانی علیه مولانا عبدالحمید پاسخ داد.

وی در این یادداشت این سوال چالشی را مطرح کرد:آیا این عدالت است که سنت ایران به اندازه ی خانواده لاریجانی دراین مرز و بوم حق مدیریت ندارند؟

متن کامل یادداشت بدین قرار است:
جواد لاریجانی ،هنوز که ستاره بخت لاریجانی ها افول نکرده بود وکسی جرأت انتقاد ازآن هارا نداشت مدت مدیدی رئیس ستاد کذائی حقوق بشر قوه قضائیه بود ودرباره ی حقوق بشر ساکت،نمی دانم دراین مسؤولیت چه گلی به سر حقوق بشر زد ،که امروز اینگونه بی محابا وناپرهیزکارانه وبی ملاحظه به محبوبترین رهبراهل سنت ایران وبه مقدس ترین مکان علمی ومذهبی اهانت می کند.

بی تقوایی جوادخان که قیافه ی آن بیشتر به خاخام ها شبیه است تا فرزند یک آیةالله، به جایی رسیده است که علنا به خانه ی خدا ومکانی که روزانه هزاران نفر مخلص وصادق درآنجا خالصانه خدارا عبادت می کنند لقب زشت می دهد که نام نفاق را مگر از زبان فرصت طلبانی مانند لاریجانی بشنوند.

آقای لاریجانی ،قبل از اینکه به مقایسه ی مولانا عبدالحمید با مرحوم ابوی شما بپردازم ،واز لحاظ سواد ومعلومات وخدمت به انقلاب وپایگاه مردمی آنان قضاوت کنم ،کل اهل سنت ایران وخانواده ی خودم را با خانواده ی شما مقایسه می کنم ،تا مشخص شود ،شما با چه حقی واز چه منظری به خود اجازه می دهید که اهل سنت را منافق ومزدور اجانب وتوطئه گر بنامید وحکم تخریب مساجد آنان را صادر کنید،
آقاجواد خان ،این حرف هارا از جانب خود می زنید ،یا از جانب حکومت ویا از سوی مراجع شيعه؟

من فکر نکنم ،حرف های شما مورد تأیید دو مرجع دیگر باشد ومی ماند خودتو حوضت.

یکی از مزیت های اهل سنت ایران ،آن است که خائن به آب وخاک وسرزمین خود نیستند، یعنی این مرزوبوم را متعلق به خود می دانند ،نه متهم به جاسوسی برای انگلیسی ها هستند ونه از دست شاهان سعودی برای فرزندانشان بورسیه گرفته اند،هرچند ازدوران حکام فاسد صفوی به بعد تا امروز مورد ظلم وستم قرار گرفته اند ،اما هیچگاه وطن فروش نبوده اند،وبدین سبب است که امروز با سربلندی جواب یاوه گویان را می دهند وبا شجاعت مطالبات خودرا پیگیری می کنند. آقا جواد کاش حکام کشورهای به نام اسلامی اهل سنت یک ملیاردم حکومت ایران برای همکیشانشان تعصب می داشتند ویک بار ازاهل سنت ایران دفاع می کردند.

راستی آقای لاریجانی خانواده ی شما چه زحمتی برای انقلاب کشیده اید که امروز اینگونه لباس رزم برای سرکوبی اهل سنت پوشیده اید؟ خانواده ی شما چند شهید وجانباز دارد؟ چرادر میان پانزده ملیون اهل سنت حتی یک نفر نتواند به معاونت وزیر برسد ،اما پنج برادر مانند پنج انگشت کشوررا بچرخانید ،این عدالت ومراعات حقوق را از کجا آورده اید؟

پدر من به عنوان یک روحانی کورد اهل سنت قبل از پانزده خرداد چهل ویک، روحیه انقلابی داشت وبه زندان افتاد ومخالف نظام شاهنشاهی بود وخانوادگی ومخصوصا مرحوم کاک مسلم دررهبری تظاهرات وراه پیمائی ها نقش فعالی داشت واعلامیه ها وعکس های ایشان بهترین سند است ،تا اینکه انقلاب پیروز شد ومتاسفانه پس از انقلاب در ماه رمضان به وسیله تروریست ها به درجه رفیع شهادت رسیدند.ومن که جانباز پنجاه در صدم ،در هیچ انتخاباتی تأیید صلاحیت نشدم وبرای عضویت هیچ حزب وگروهی وگرفتن نشریه ای موافقت نشد وحتی نگذاشتند که مردم هم به من رأی دهند.اما خانواه ی لاریجانی ،رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و….

آیا این عدالت است ؟ آیااهل سنت ایران به اندازه ی خانواده لاریجانی دراین مرز و بوم حق مدیریت ندارند؟ در دوره اصلاحات به مولوی عبدالحمید میدان داده نشد ،بلکه شجاعت مولوی عبدالحمید وحمایت همه جانبه ی مردم وپایگاه مردمی ایشان است که به اومیدان داده است ،دفاع از ایشان از مسجد شیخ فیض که خلف شما آن را به نام مسجد ضرار تخریب کردند واعتراض مردم زاهدان با رهبری مولانا عبدالحمید که منجر به شهادت هفده نفر از جوانان بلوچ شد ،این توانمندی را به او داد، مولوی عبدالحمید نه ازپل برمر حاکم آمریکایی عراق دلارگرفته ونه از آل سعود ،تا امروز وامدارشان باشد، بلکه او امروز وامدار دین ومردم مظلوم بلوچ است که چنان آنان را تحقیر نموده بودید که گرفتن عکس با یک فرماندار را افتخار می دانستند.

امروز زمان توهم توطئه گذشته است ،ازاول انقلاب صدهاتن از جوانان اهل سنت درگزینش ها به جرم وهابیت وبعدها سلفی وامروز داعشی ازحقوق اساسی وطبیعی خود محروم شدند تا فرزندان مقامات وآقازادگان در دانشگاه های غربی خوش بگذرانند.

اگر شما چندین سال از رانت آقازاده وخانواده لاریجانی بودن درستادحقوق بشر متمتع شدید،در کدام قانون وقاموس دینی وبشری ،مطالبه گری جرم وتوطئه دشمنان است؟

راستی درخواست اجرای قانون اساسی که میثاق خون شهیدان است در کجای عالم جرم است ؟البته برای جنابعالی که هزینه ای برای انقلاب نداده اید شاید مهم نباشد ویا چون اخوی در غیراز خاک ایران تولد شده زیاد احساس مسئولیت مهم نباشد.

آیا قبلا بعضی از مراجع که مخالف شرکت زنان در انتخابات بودند را باید به عنوان چماقی برسر هوادارانشان کوبید ،در همان زمان در سال ۴۱آیةالله مردوخ کوردستانی درنامه ای به آیةالله

به آیةالله خميني از حق زنان وکشاورزان دفاع می کند،اگر بخوانی بدنیست
آقا جواد، اگر از زنان بلوچ از لحاظ سواد وتحصیل ومشارکت مدنی وسیاسی با به پای مردان پیشرفت نکرده اند وشما امروز به آنان طعنه می زنید ،مقصر مولانا عبدالحمید نیست ،بلکه نظام آموزشی ماست که به جای ساختن مدارس وجمع کردن مدارس کپری ،پول بلوچ هارا در جاهای دیگر هزینه می کردندوهیچ تلاشی برای زدودن فرهنگ غلط ضد زن انجام ندادند ،اما امروز این زنان بلوچند که حامل پرچم زن،زندگی وآزادی هستند وراه خودرا یافته اند. اماجنابعالی که رئیس ستاد حقوق بشر بودید برای دفاع از زنان بلوچ چکار کردید؟درحالی که چشم خودرا برظلم ها وتبعیضات بسته وبی عدالتی نسبت به اهل سنت را کاری روا ویا اصلا اهل سنت را بشر نمی دانستید تا از حقوق آنان دفاع کنید.

راستی در زمان مسؤولیت برای یک بار هم که شده از ندادن شناسنامه به هموطنان بلوچت که حق طبیعی هر شهروندی است دفاع کردید؟

شما اصلا خودتان عامل دامن زدن به تفرقه اید، چرا باید تنها در میان بلوچ ها وکوردها سوختبر وکولبر باشد؟ چرا نباید اهل سنت به اندازه ی جمعیت دراین کشور ودراین حکومت سهیم باشند؟ آیا در این چهل وچند سال یک بار از پایمال شدن حقوق اهل سنت دفاع کرده اید؟آیا یک بار کشتن صد نفر نمازگزار بی‌دفاع وبی گناه را محکوم کردید؟ نکند که به فتوای شما درباره ضراربودن مسجد مکی است که آتش به اختیار ها صدمنافق را کشته باشند. ویا کلا مساجد اهل سنت را مسجد ضرار می دانید که نمی گذارید اهل سنت در تهران مسجد داشته باشند.

آقا جواد،همه اهل سنت می دانند که هیچ اهل سنت پرورش یافته ی مکتب پیامبر وصحابه داعش نمی شوند زیرا داعش یک گروه ساخته دشمنان اهل سنت است که تا کنون جز سني کشی ونجات بشار اسد جنایتکار هیچ کار دیگری انجام نداده اند ،اما تفکر داعشی که به معنای دستور قتل ،آبروریزی ،تهمت وستم برانسان های دیگر باشد ،سال هاست ما آن را آزموده آبم.

امید است دلسوزان نظام به جای حرف شنوی از خانواده لاریجانی به سخنان رهبران اهل سنت مانند مولانا عبدالحمید، مولانا گرگیچ وکاک حسن امینی گوش دهند ،وبه جای تحقیر واستضعاف اهل سنت ،عدالت اسلامی را اجرا کنند، چون حق جوئی ومطالبه ی حق یک چیز فطری ودینی است وصورت مسأله ای نیست که پاک شود. ازسوی دیگر اهل سنت نه متکی به براون ها هستند ونه زمین خوارند ونه رانت خوار که به دنبال اضافه کردن زمین دیگران به زمین های خود باشند ،بلکه می خواهند در زمین خود حقشان خورده نشود.

دکمه بازگشت به بالا