اخباراهل سنتایران

مدرسین دارالعلوم فاروقیه گالیکش، اظهارات لاریجانی را سخیف دانست

شبکه جهانی کلمه / مدرسین دارالعلوم فاروقیه گالیکش، در حمایت از مسجد مکی زاهدان و شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، اظهارات جواد لاریجانی در پی اهانت به مسجد مکی زاهدان و شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، بیانیه ای تند صادر کرد و این اظهارات را سخیف و نابخردانه دانست.

در بخشی از این بیانیه در حمایت آمده است: “با کمال تعجب بار دیگر با اظهارات نابخردانه و سخیف يكي ديگر از رجال دولتی در مورد حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و مسجد مکی مواجه شدیم؛ و مَثل معروفي است هر موجودي وقتي شکل و شمایل خود را در آينه می‌بیند و با چهره كريه المنظر خود مواجه می‌شود آینه را مقصر می‌داند و همچنین کسی که دهانش متعفن باشد تمام جهان را گنديده گمان می‌کند.”

این بیانیه که از سوی مدرسین جامعه گالیکش صادر شده، حمایت همه جانبه خود از شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و مسجد مکی را اعلام داشته و با صدور بیانیه تند، اظهارات او را کاملا ضد دینی دانسته است. این بیانیه با اشاره به مدافع حقوق بشر اسلامی بودن لاریجانی نوشته اس: “آقاي نماینده حقوق بشر اسلامی!! آیا این حق اهل سنت ایران است که هم بشر و هم مسلمان محسوب می‌شوند، بزرگترین مسجد آنان( مسجد جامع مکی زاهدان) به تعبیر تو، مسجد ضرار گفته شود؟! “

متن بیانیه جامعه مدرسین دارالعلوم فاروقیه گالیکش که یک نسخه از آن برای شبکه جهانی کلمه ارسال شده است:

بیانیه تند جامعه مدرسین دارالعلوم فاروقیه گالیکش نسبت به اظهارات جواد لاریجانی

جامعه مدرسین دارالعلوم فاروقیه شهرستان گالیکش در استان گلستان با انتشار بیانیه‌ای صریح و تند ضمن هشدار به جواد لاریجانی در خصوص اهانت به مسجد جامع مکی زاهدان و شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید(حفظه الله) چنین اظهاراتی را سخیف و نابخردانه دانستند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، در بیانیه مدرسین این مرکز دینی در شمال کشور همچنين به حوادث سقوط هواپیمای اوکراینی و جمعه‌های خونین زاهدان و خاش و عدم پاسخگویی مسئولین کشور در اين رابطه اشاره شده است.

متن بیانیه مذكور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ» (توبه:۱۰۸)

با کمال تعجب بار دیگر با اظهارات نابخردانه و سخیف يكي ديگر از رجال دولتی در مورد حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و مسجد مکی مواجه شدیم؛ و مَثل معروفي است هر موجودي وقتي شکل و شمایل خود را در آينه می‌بیند و با چهره كريه المنظر خود مواجه می‌شود آینه را مقصر می‌داند و همچنین کسی که دهانش متعفن باشد تمام جهان را گنديده گمان می‌کند.

اعمال این خاندان(لاریجانی)از ابتدا تا کنون بر هيچ‌کسی پوشیده نیست به‌طوری‌که هنگام انتخابات هم ردصلاحیت می‌شوند؛ از سویی آقای جواد نیز خود را مدافع حقوق بشر اسلامی نیز می‌داند باز از آن‌ طرف مدعی است اگر بخواهیم عرض دو ساعت می‌توانیم بمب اتم بسازیم مگر می‌خواهی جنایت ناکازاکی و هیروشیمای دیگری در جهان تکرار کنی جناب نماینده حقوق بشر اسلامی؟

آقاي نماینده حقوق بشر اسلامی!! آیا این حق اهل سنت ایران است که هم بشر و هم مسلمان محسوب می‌شوند، بزرگترین مسجد آنان( مسجد جامع مکی زاهدان) به تعبیر تو، مسجد ضرار گفته شود؟!

به تو یادآور می‌شویم مسجد جامع مکی، خانه خدای رحمان است که اگر انسان منصفی وارد آن ‌شود، حرمین شریفین (مکه مکرمه و مدینه منوره)در ذهنش مجسم می‌شود و این در حالی‌ست که انسان‌های بدطینت همچون تو، آن را مسجد ضرار می دانند! حتما علت عدم موافقت با ساخت مساجد در کلان شهرها این است که مساجد اهل سنت را مسجد ضرار می دانند؛ چنانچه ابتدای انقلاب در «یوسف آباد تهران» زمین وسیعی براي ساخت مسجد جامع اهل سنت اختصاص یافت اما برای بنای آن پروانه ساخت داده نشد و در تهران، شهروندان اهل سنت از داشتن مسجد، محروم هستند ولی مسلمانان در مسکو و واشینگتن بزرگ‌ترین مساجد را دارند.

آقای حقوق‌دان جامعه بشری و اسلامی! در رابطه با حوادث و جمعه های خونین شهرستان های زاهدان و خاش که توسط انسان‌های الدنگ حدود پانصد نفر شهید و زخمی شدند، آیا صدای شما بلند شد؟ فارغ از اسلام و آیین مگر بشر نبودند و حق زندگي نداشتند؟! چرا صدایی بلند نشد؟! همچنین در رابطه با حادثه هواپیمایی پی اس ۷۵۲ که منجر به شهادت و جانباختن ۱۷۶ نفر شد و مانند اصحاب اُخدود آن‌ها را تبدیل به خاکستر کردید و ایران و جهان را در غم و اندوه فرو بردید و اکنون که سه سال از این جنایت هولناک گذشته است چند نفر از جنایتکاران این حادثه معرفی یا مجازات شدند؟!

ما تو را که نسبت به توجه و شنيدن حقايق، ناخشنود مي‌شوي و نصيحت و تذكر دلسوزان را سخنان متعفن تعبير مي‌کنی! توصيه می‌نماییم طبق فرموده خداوند: «لَا تَعْمَى الْأَبْصَارُ وَلَكِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُورِ» (حج:۴۶) و «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا» (محمد:۲۴) چشم نابخردانه خود را فرو بسته و از این طریق به دنبال کسب مقام و منصب نباشید. همچنین بنابر منطق قرآن که می فرمایند: «وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا أُولَئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ» (بقره:۱۱۴) به تو هشدار می‌دهیم که از خزی و رسوایی دنیا و عذاب آخرت بترسید و دوباره چنین اظهارات متعفنانه‌ای تکرار نکنید.

همچون فرموده حضرت شیخ الاسلام ما معتقدیم «مسجد مکی به مکه وصل است» و سخنان به حق و حقیقت حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید نیز همان سخنان و حق خواهی ملت شریف ایران است، اهل سنت ایران حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید (حفظه الله تعالی) را به عنوان پیشوا و رهبر مذهبی خود می‌دانند و به افرادی مانند تو اجازه گستاخي به مقدسات‌شان را نخواهند داد.

در پایان از مسئولین ذی‌ربط که محلی از اِعراب دارند خواهانیم که به شدت جلوی این فرد را که عنودانه قصد تفرقه افکنی میان اهل سنت و اهل تشیع دارد را بگيرند و به سزاي عملش برسانند.

?جامعه مدرسین دارالعلوم فاروقیه گالیکش
۱۹/دی ماه/۱۴۰۱

دکمه بازگشت به بالا