مقاله

وقتی آن روی سکه دموکراسی غرب برمی گردد!

عیسی طاهری

گاهی اوقات شعله های حقد و کینه، از پس پرده شعارها سَرَک می کشند تا چهره کریه المنظر واقعی شعارهای به ظاهر زیبا، نمایان شود؛ شعارهایی که بسیاری از جوانان بدون درک از واقعیت آن، گول ظاهر و چیدمان حروفی که آن شعار را تشکیل داده می خورند.

دِموکراسی خوب یا بد! به هر حال سوئد که یک کشوری پیشرفته و جهان اول به شمار می رود حامی قرآن سوزی؛ کتاب مقدس مسلمانان بود شاید برخی بگویند که قرآن سوزی توسط دولت سوئد انجام نشده، اما قرآن سوزی تحت حمایت همه جانبه پلیس سوئد، یعنی قرآن سوزی توسط دولت سوئد صورت گرفته است.

صرف نظر از تعاریف آزادی بیان، آزادی بیان به کدام قیمت! یکی از مصادیق دِموکراسی؛ رضایت شهروندان و حقوق اقلیت ها است. دولت سوئد بر اساس آزادی بیان و دِموکراسی غربی، چه اندازه به مصادیق دِموکراسی باورمند است و آیا به این دو مصداق دِموکراسی یعنی: رضایت شهروندی و حقوق اقلیت ها عمل کرده است؟!. یا فقط هر کُنش و عملی که علیه اسلام باشد کاملا آزاد است .

با چند سوال ساده به مفهوم و مصداق دِموکراسی غربی برسيم…
• اگر کسی پرچم همجنس‌گرایان را در سوئد بسوزاند آزاد است؟ و حمایت پلیس سوئد و دیگر کشورهای غربی شامل او نیز می شود و یا خیر؟
• آیا سوزاندن تورات و انجیل به قصد بی حرمتی، برابر سفارت یک کشور باورمند به آن کتاب، از نظر دولت سوئد بلامانع و آزادی بيان است؟

کدام یک را باور کنیم! دِموکراسی غربی یا حقد و کینه علیه اسلام…
• اگر اسلام، دین تروریستی است چرا سالانه شمار زیادی از شهروندان اروپایی مسلمان می شوند؟
• اگر اسلام خطرناک است چرا انسان های برجسته از سراسر اروپا جذب اسلام می شوند؟

اروپایی هایی که طعم انواع آزادی ها را چشیده اند بدون هیچ زور و زری به اسلام می گروند که این خود، بیانگر کامل بودن دین اسلام است، دیگر با آتش زدن قرآن و پاره کردن آن توان مبارزه با اسلام را ندارید. دیگر اتهام هایی چون اسلام به زور شمشیر بر دنیا غلبه کرده اثری ندارد.

دیگر نمی توانید مانع گسترش اسلام در غرب شوید. اسلام به زودی سراسر غرب را فراخواهد گرفت و پیروزی از آن اسلام است.

✍️ عیسی طاهری

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع شبکه کلمه را منعکس نمی کند.

دکمه بازگشت به بالا