اهل سنت

حمایت مولانا عبدالحمید از مولانا عبدالمجید مرادزهی: ایشان فقط با بعضی رسانه‌ها مصاحبه و از مظلوم دفاع نموده است

به گزارش شبکه کلمه، مولانا عبدالحمید روز سه‌شنبه (۱۱ بهمن ۱۴۰۱) در دیدار مجروحان حادثۀ جمعه خونین زاهدان با اشاره به بازداشت مولانا عبدالمجید مرادزهی، اظهار نمود: مولانا عبدالمجید انسان خیرخواهی است و از مظلوم دفاع کرده است؛ ایشان فقط با بعضی رسانه‌ها مصاحبه کرده و همراه با رعایت جانب احتیاط، درد و رنج مردم را گفته است.

در همین حال مولانا عبدالحمید می گوید، امروز در کشور ما مشکلات، تبعیض، فقر، بی‌عدالتی و فشارهای مذهبی وجود دارد. ما اعتقادی به تخریب اموال عمومی یا دولتی نداریم، اما معتقدیم نباید معترضین مورد هدف قرار بگیرند و کشته یا زخمی بشوند، بلکه باید حرف معترضین شنیده شود و مورد رسیدگی قرار بگیرد.

مولانا عبدالحمید در ادامه با اشاره به تهدید ها علیه آقای مرادزهی، افزود: به مولانا عبدالمجید قبلا تذکر داده شده که با رسانه‌ها مصاحبه نکند، ایشان گفته که اهل‌سنت در کشور رسانه ندارند و صداوسیمای کشور حرف آنها را بازتاب نمی‌دهد. وی گفته است که اگر ما در داخل کشور رسانه‌ای می‌داشتیم یا رسانه های دولتی حرف ما را بازتاب می دادند، نیازی نبود با دیگر جاها مصاحبه کنیم.

به گفته مولانا عبدالحمید، کاری را که مولانا عبدالمجید انجام داده مجوز شرعی و قرآنی دارد.

امام‌جمعه زاهدان با اشاره به ظلم و ستم حکومت علیه شهروندان ، گفت: شخصی که نسبت به او و مردمِ جامعه‌اش ظلم شده می‌تواند فریاد بزند. شما نزدیک به صد نفر را کشتید و بیش از سیصد نفر را زخمی کردید؛ حالا اگر کسی این درد را فریاد بزند، شما از دیدگاه قرآنی حق ندارید از این کارش جلوگیری کنید.

مولانا عبدالحمید تاکید کردند: مسئولان قضایی و سیاسی این موضوع را مدنظر داشته باشند که به اذعان خودِ مسئولان، در زاهدان ظلم بزرگی اتفاق افتاده است. لذا امیدواریم مولانا عبدالمجید و سایر زندانیان حوادث اخیر آزاد بشوند. در مناطق کردنشین نیز برخی از علما را بازداشت کرده‌اند که امیدواریم آنها نیز آزاد بشوند. برای مولانا گرگیج نیز مشکلاتی پیش آمده که امیدواریم حل شوند.
به گفته مولانا عبدالحمید،باید سعی کنند مشکلات را حل کنند. افزایش مشکلات، سبب افزایش گرفتاری‌ها و افزایش فریاد و اعتراض مردم می‌شود.

امام‌جمعه زاهدان در بخشی دیگر از سخنانش خطاب به مجروحان حادثۀ جمعه خونین، اظهار نمود: کسانی که شکایت کرده‌اند کار خوبی کرده‌اند و کسانی که شکایت نکرده‌اند شکایت کنند. تلاش همۀ ما این است که حق شما ضایع نشود. اگرچه شنیده‌ایم که دستور رسیدگی به این قضیه داده شده و دادگاه ویژه‌ای هم برای این موضوع تشکیل شده است. اما باز هم می‌شنویم که پارتی‌بازی هم هست و بسیاری از افراد طرف مقابل که دارای مقام و درجه هستند، در جلسات دادگاه حاضر نمی‌شوند، ولی تعدادی از مأمورین بازداشت هستند و تعدادی هم احضار شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا