اهل سنت

توقیف پاسپورت مولانا فتحی محمد نقشبدی و ممانعت از سفری وی

? به گزارش شبکه کلمه، مولانا فتحی محمد نقشبدی که قصد خروج از کشور را داشتند، در فرودگاه شیراز پاسپورتش توقیف و از مسافرت وی جلوگیری شد.

یک منبع آگاه در ایران در شرح این رویداد به شبکه کلمه می گوید: مسئولان امنيتى فرودگاه به وی اعلام کردند که از سمت اداره اطلاعات ممنوع الخروج شده است.

این منبع می افزاید: ماموران اداره اطلاعات زاهدان نیز به مولانا فتحی محمد نقشبدی گفته اند که اگر فرزندت مولوی عبدالغفار نقسبندی را تحویل دهید، گذرنامه ات رفع توقیف می شود که آقای نقشبندی می گوید از سرنوشت فرزندش اطلاعی ندارد.

پیشتر نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تعدادی از نیروی انتظامات و جوانان راسک را نیز بازداشت کرده بودند تا اینکه نسبت به وضعیت مولوی عبدالغفار نقشبندی پرس و جو کنند.

لازم به ذکر است در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، یک دختر ۱۵ ساله بلوچ از اهالی یکی از روستاهای چابهار توسط سرهنگ “ابراهیم کوچکزایی” فرمانده انتظامی چابهار در حین بازجویی مورد تجاوز جنسی قرار گرفت که مولوی نقشبندی پس از اطلاع از این موضوع و دیدار با خانواده قربانی و شنیدن سخنان آنان در یک بیانیه در روز ۴ مهرماه صحت این جنایت را تایید کرد.

دکمه بازگشت به بالا