اخباراقتصادی

هشدار احمد توکلی به سران سه قوه: شبیه معتادان مواد مخدر، اموال دولتی را نفروشید!

? شبکه کلمه/ احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به‌رغم حمایت رهبر نظام از طرح فروش اموال دولتی و ملی، از این طرح مصوب سران سه قوه به‌تندی انتقاد کرد.

آقای توکلی در نامهٔ سرگشاده‌ای به سران سه قوه نوشته است: «این روش ادارهٔ دولت، ضمن آن‌که با اصول قانون اساسی تعارض دارد، بسیار شباهت به رفتار معتادی دارد که نیازمند تهیه هزینهٔ موادش است.»

او افزوده است که فرد معتاد «پس از آن‌که درآمدش کفاف نمی‌کند، مشغول فروش اموال و اثاث خانه‌اش می‌شود.»

بر اساس مصوبه‌ای که در وب‌سایت رسمی دولت ابراهیم رئیسی منتشر شده، یک گروه هفت‌نفره با اختیاراتی گسترده، همچون «مصونیت قضایی» و «توقف دیگر قوانین»، اموال دولتی را که مازاد تشخیص بدهند، قیمت‌گذاری کرده و به فروش می‌رسانند.

درحالی‌که این طرح موسوم به «مولدسازی» با انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس هم مواجه شده، علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، گفته چون رهبر جمهوری اسلامی این طرح را تأیید کرده، «لازم الاجرا است».

خودِ علی خامنه‌ای هم چند روز بعد از انتشار این طرح، با تأکید بر خصوصی‌سازی در ایران، در یک سخنرانی به‌طور غیرمستقیم اما قویاً از این طرح حمایت کرد.
با این وجود طرح مولد سازی اموال دولت انتقادهای زیادی را حتی در میان مسئولان حکومتی برانگیخته است؛ از جمله علی رضا پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان گفته است: متاسفانه واگذاری اموال دولت و شخصی سازی به معنی تولید و رونق اقتصاد نیست و این موضوع به منزله فروش داشته ها و دارایی های دولت است.

سهیلا جلودارزاده، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا هشدار داد که سرمایه‌های ملی به بهانه مولدسازی قرار است «به بخش خصوصی خودشان و نه به بخش خصوصی ملت واگذار» شود.

دکمه بازگشت به بالا