اخبارحقوق بشر

واکنش‌ها به عفو زندانیان اعتراضات اخیر: عفو تبلیغاتی، با هدف «تحمیل روایت دروغین نظام» است!

? شبکه کلمه / شماری از وکلا، فعالان حقوق بشر، معترضان زندانی، زندانیان سیاسی سابق و سازمان‌های حقوق بشری، در واکنش به آنچه قوه قضائیه «عفو معترضان از سوی علی خامنه‌ای» عنوان کرده است، آن را «عفو تبلیغاتی» با هدف «تحمیل روایت دروغین نظام» و «تعویض وقیحانه‌ جایگاه شاکی و متهم» خواندند.
سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید عفوی که رهبر جمهوری اسلامی با آن موافقت کرده برای فرونشاندن اعتراض‌های بین‌المللی است.

سازمان حقوق بشر ایران نیز پیش از این، اظهارات مقام‌های قوه قضائیه درباره «عفو معترضان از سوی علی خامنه‌ای» را اقدامی «ریاکارانه» و «تبلیغی» خوانده بود.

سعید دهقان، وکیل تعدادی از فعالان سیاسی در توییتی نوشت: «در حالی که مردم داغدار و دادخواه ایران در حال بررسی چگونگی محاکمه‌ رهبر و آمر و عاملِ جنایات جمهوری اسلامی هستند، عفو معترضانِ بی‌گناه و بی‌پناه از سوی رهبر، معنایی جز تحمیل روایت دروغین نظام، فرار به جلوی فرمانده کل قوا و البته تعویض وقیحانه‌ جایگاه شاکی و متهم ندارد.»

حسین قشقایی، زندانی سیاسی سابق نیز در توییتی نوشت: «آن که باید عفو بدهد ماییم، نه تویی که خون عزیزترین و بهترین جوانان ما را روی دست‌های توست، ما هم نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم.»
شهریار شمس، فعال دانشجویی که در جریان اعتراضات هم مدتی بازداشت شده بود از قول یک زندانی نوشت: «اگر خودشان آزاد کنند که هیچی ولی اگر توبه نامه‌ بخواهند هیچ‌‎چیزی به آنها نمی‌دهیم. بچه‌هایمان را کشتند؛ ما باید عفوشون کنیم.»

دکمه بازگشت به بالا