اخبارتازه‌های سیاسی

آیا حمله به سفارت آذربایجان در تهران، با برنامه قبلی بوده است؟!

? شبکه کلمه/ رئیس دفتر مطبوعاتی وزارتخارجه آذربایجان گفته حمله به سفارت آذربایجان در ایران با برنامه قبلی بود.

حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران، تنش‌ها در روابط دو کشور را وارد مرحله تازه‌ای کرده است. در این حمله که روز ششم بهمن ماه رخ داد، افسر امنیتی سفارت آذربایجان کشته و دو کارمند بخش امنیتی زخمی شدند.
سایت‌های خبری جمهوری اسلامی، اعلام کردند که مهاجم «انگیزه شخصی» داشته؛ با این وجود الهام علی‌اف، رئیس‌ جمهور آذربایجان، این حمله را «تروریستی» خواند و این حمله محکومیت‌های گسترده بین‌المللی را در پی داشت.

در ادامه واکنش‌های باکو به حمله مسلحانه به سفارتش در تهران، آذربایجان کادر دیپلماتیک این کشور را از ایران خارج کرد و به اتباع خود درباره سفر به ایران هشدار داد.

دولت این کشور هم‌چنین ۱۲ بهمن از بازداشت ۳۹ نفر در ادامه آن چه مقابله با «شبکه جاسوسی ایران» در این کشور نامیده بود، خبر داد.

مقامات جمهوری اسلامی تاکنون تلاش کرده‌اند تا هر گونه انگیزه سیاسی در ارتباط با این حمله و تروریستی بودن آن را رد و رسانه‌های حکومتی، اقدامات آذربایجان را «تنش‌زا» عنوان کنند.

در ادامه سیاست تقابل دو کشور، چند روز پس از رد پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه ترکیه به زلزله‌زدگان خوی، جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد مشابهی از طرف جمهوری آذربایجان را هم رد کرد.

دکمه بازگشت به بالا