نماد سایت شبکه جهانی کلمه

مولانا عبدالحمید: مملکت‌داری، نیازمند «فکر اساسی و دید وسیع» است

شبکه کلمه / مولانا عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه مملکت‌داری را نیازمند «فکر اساسی و دید وسیع» خواند و با اشاره به اعتراضات مردمی دامنه‌دار، مشکلات کشور و ضرورت اعتراف به اشتباهات گذشته برای رسیدن به تحول، خطاب به مقامات حکومتی گفت: «اگر نمی‌توانید، اجازه دهید کسانی دیگر بیایند و مشکلات مردم را حل کنند.»

مولانا عبدالحمید در حالی روز گذشته سخنرانی می کرد که مصلای این شهر در محاصره ماموران حکومتی قرار داشت و اینترنت شهروندان برای ساعاتی قطع یا مختل شده بود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: «همه جای دنیا این طور است که وقتی نمی‌توانند کاری کنند از مسئولیت کنار می‌روند. در همه جای دنیا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر استعفا می‌دهند و مقام‌های درجه اول کنار می‌روند تا کس دیگری بیاید و اوضاع را درست کند.»

ایشان با انتقاد از سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی گفت، مقامات این کشور «کنار رفتن» از قدرت را «بلد نیستند.»

امام جمعه مسجد مکی زاهدان همچنین از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا به انتقادات و اظهارات مخالفان گوش داده و به منافع ملی کشور فکر کنند. به گفته مولانا عبدالحمید، گسترش عدالت و ایجاد توسعه در گروی «شنیدن حرف مردم» است.

ایشان با اشاره به بحران‌های اقتصادی در این کشور تصریح کرد، ریشه مشکلات اقتصادی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی اشتباه مقامات جمهوری اسلامی است.

«تورم، گرانیِ کمرشکن، دلار ۵۲ هزار تومانی و از بین رفتن ثروت‌ها و دارایی‌های مردم» نمونه‌ای از این بحران‌های اقتصادی است که به گفته مولانا عبدالحمید ، گریبان‌گیر همه مردم از جمله کارمندان دولت، نیروهای مسلح، نمایندگان مجلس و بدنه دولت نیز شده است.

مولانا عبدالحمید بار دیگر بر ضرورت روشن شدن حقیقت و مجازات عاملان و آمران جمعه خونین زاهدان به عنوان خواسته ی اصلی مردم تأکید کرد و گفت: «ما قانع به این نیستیم که این اتفاق را تنها به یک مامور نسبت دهید. چون این‌ها عامل و فرمان دارند و انتظار داشتیم مقصران، مقابل همین مصلی به دار آویخته شوند. چون عدالت علوی این بود که قصاص شوند. حتی اگر وزیر یا استاندارد باشند.»

خروج از نسخه موبایل