اخباراقتصادی

دولت توانایی کنترل بازار ارز را ندارد؛ افزایش ۶۰ درصدی لوازم خانگی!

شبکه کلمه / رسانه‌ها در روزهای اخیر از افزایش ۶۰ درصدی قیمت لوازم خانگی خبر دادند، با این وجود حسین فرهیدزاده، سرپرست سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با رسانه‌ها این خبر را تکذیب کرد.

با این وجود مردم عنوان می‌کنند که به دلیل اینکه دولت توانایی کنترل بازار ارز را ندارد، برخی از فروشندگان لوازم خانگی از فروش محصولات خود خودداری می‌کنند تا سال آینده بتوانند متناسب با افزایش نرخ دلار و تورم محصولات خود را بفروشند. مدتی پیش نائب رئیس دوم اتحادیه لوازم خانگی با اعلام اینکه بسیاری از کارخانجات تولید کننده به بهانه افزایش قیمت فولاد یا رنگ حدود ۶۰ درصد قیمت کالای تولیدی خود را افزایش داده اند، گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی مورد تایید وزارت صمت نیست.

رحیمی افزود: متاسفانه افزایش قیمت های اخیر در حوزه لوازم خانگی از سوی کارخانجات تولید کننده صورت گرفته و هیچ توضیحی برای این موضوع ندارند که این افزایش قیمت مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بازرگانی نیست.

او با ادعای اینکه هم اکنون عرضه لوازم خانگی در بازار مطلوب است، گفت: به دلیل بالارفتن بی ضابطه قیمت‌ها، تقاضا پایین آمده و رکود در بازار حکمفرما است.

دکمه بازگشت به بالا