اخبارسیاسی

آمریکا از آزادی کشتی ربوده شده در خلیج عدن خبر داد

شبکه کلمه | نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که کشتی سنترال پارک که از سوی حوثی های یمن ربوده شده بود را پس گرفت!

خبرگزاری فرانسه نوشت: یک مقام نظامی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که نفتکش مرتبط با یک شرکت مرتبط با اسرائیل که روز یکشنبه در آب‌های ساحلی یمن ربوده و توقیف شده بود از دست ربایندگان آزاد شد.

از دیگر سو، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که مهاجمان به نفتکشی که با پرچم لیبریا از آب‌های نزدیک بندر عدن در یمن عبور می‌کرد را بازداشت کرده‌ است.

این گفته ها در حالیست که بعد از ظهر یکشنبه پنجم آذرماه اعلام شد که افراد مسلح با رساندن خود به عرشه نفتکش «سنترال پارک» متعلق به شرکت بریتانیایی- اسرائیلی «زودیاک» قصد توقیف آن را داشته‌اند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، در بیانیه ای در شرح این رویداد آورده است که متعاقب این حادثه ناوشکن آمریکایی «یو اس اس میسون» به همراه نیروهای ائتلاف، به این شناور نزدیک شده و خواستار آزادی نفتکش و خروج مهاجمان می‌شوند.

به گفته این بیانیه، پنج فرد مسلح با خروج از نفتکش، قصد داشته‌اند که با قایقی کوچک فرار کنند اما بدست خدمه ناو «میسون» بازداشت می‌شوند.

گفته می شود که خدمه کشتی «سنترال پارک» که هنگام حمله مهاجمان مسلح ناشناس با پرچم لیبریا در خلیج عدن تردد می‌کرد همگی در امنیت کامل هستند.

بیست و دو خدمه این نفتکش را افرادی با تابعیت کشورهای روسیه، ویتنام، بلغارستان، هند، گرجستان و فیلیپین به همراه یک کاپیتان ترک تشکیل می‌دهند.

لازم به اشاره است که نفتکش متعلق به یک شرکت بریتانیایی «مرتبط با اسرائیل» در حالی روز یکشنبه برای ساعاتی توقیف شد که پیش‌تر یک کشتی باری متعلق به یک تاجر اسرائیلی نیز در حمله پهپادی که به ایران نسبت داده شده بود متحمل خساراتی شد.

دکمه بازگشت به بالا