اخباراهل سنت

ایوب کریمی زندانی عقیدتی اهل‌سنت کُرد اعدام شد

شبکه کلمه | سازمان حقوق بشری هه نگاو اعلام کرد که حکم اعدام ایوب کریمی، زندانی مذهبی کُرد و اهل مهاباد پس از ١۴ سال حبس، در زندان قزلحصار کرج اجرا شد.
این گزارش می گوید که سحرگاه چهارشنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ (۲۹ نوامبر ۲۰۲۳)، حکم اعدام ایوب کریمی، زندانی مذهبی کُرد، اهل مهاباد و پدر دو فرزند، در زندان قزلحصار کرج به اجرا در آمد.

این خبر در حالیست که ماه گذشته، حکم اعدام قاسم آبسته، یکی از هم‌پرونده‌های ایوب کریمی، اجرا شده بود. پنج متهم دیگر پرونده کماکان در زندان محبوس و در معرض خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو ضمن محکومیت شدید اجرای اعدام ایوب کریمی، اعلام می‌کند که این زندانی سیاسی در یک پروسه کاملاً غیر شفاف، ناعادلانه و غیرقانونی توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم شده بود.

ایوب کریمی، به عنوان یکی از متهمان پرونده قتل “عبدالرحیم تینا”، به همراه قاسم آبسته و پنج فعال مذهبی دیگر کُرد، به نام‌های داوود عبداللهی، فرهاد سلیمی، انور خضری، خسرو بشارت و کامران شیخه توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهاماتی نظیر “اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام”، “عضویت در گروه‌های سلفی” و “افساد فی‌الأرض” به اعدام محکوم شدند.

دکمه بازگشت به بالا