اخبارایرانتازه‌های سیاسیجهانحوادثخاورمیانه

بیانیه جو بایدن درباره تحریم‌های جدید علیه ایران

شبکه کلمه| جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین بیانیه‌ای در مورد تصمیم دولتش برای اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه صنایع پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی صادر کرد.

«کمتر از یک هفته پیش، ایران در یکی از بزرگ‌ترین حملات موشکی و پهپادی که جهان به خود دیده به اسرائیل حمله کرد. ایالات متحده در کنار متحدان و شرکای خود از اسرائیل دفاع کرد. ما به دفع این حمله کمک کردیم و امروز ایران را مسئول می‌دانیم، و تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم.»

جو بایدن افزود:« این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی حکومت ایران را که این حمله گستاخانه را ممکن ساخت، هدف قرار می‌دهند.»

بر اساس این بیانیه: «همان‌طور که بامداد روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، ما متعهد هستیم که به صورت جمعی فشار اقتصادی بر ایران را افزایش دهیم. و متحدان ما تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند.»

برای همه کسانی که حملات ایران را ممکن می‌سازند یا از آن پشتیبانی می‌کنند، این امر واضح باشد: ایالات متحده به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام اقدامات لازم برای پاسخگو کردن شما در قبال اَعمالتان تردید نخواهیم کرد.»

دکمه بازگشت به بالا