نماد سایت شبکه جهانی کلمه

«استقرار دائمی» پلیس در اطراف مدارس تهران

رئیس پلیس تهران بدون اشاره به جزئیات، از «استقرار دائمی» پلیس در اطراف مدارس پایتخت، به منظور جلوگیری از توزیع و خرید و فروش مواد مخدر و «برخورد با مزاحمین» خبر داد.
حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا٬ نام این طرح را «امنیت و آرامش» ذکر کرده، و گفته است که این طرح، در اطراف تمام مدارس تهران٬ به‌ویژه دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه٬ در دو «شیفت صبح و عصر» اجرا می‌شود، و به گفته او، با «مزاحمین» و فروشندگان مواد مخدر «به شدت برخورد» می‌شود.
گفتنی است: در سال‌های اخیر شماری از مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره کاهش سن اعتیاد در ایران و همچنین تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در بین دانش ‌آموزان هشدار داده‌اند.
آمار‌های مربوط به مصرف مواد مخدر در میان دانش ‌‌آموزان ایرانی متفاوت است و وزارت آموزش و پرورش هم از انتشار آمار‌های دقیق خود در این زمینه خودداری می‌کند.
پیشتر؛ شهیندخت مولاوردی٬ معاون پیشین رئیس‌ جمهور ایران در امور زنان و خانواده هم «میانگین سن اعتیاد» در بین دختران را ۱۳ سال اعلام کرده بود.
سال گذشته پرویز افشار٬ سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اعلام اینکه مرگ و میر ناشی از مصرف روانگردان‌ها در ایران رشدی ۸.۶ درصدی یافته، خواستار آموزش در این زمینه در مدارس٬ دانشگاه‌ها و سربازخانه‌ها و حتی مهدهای کودک‌ شده بود.

خروج از نسخه موبایل