مهدي فرشادان يحذر من مغبات أزمة البطالة في محافظة كردستان ايران

صرح مهدي فرشادان رئيس كتلة النواب الاكراد في البرلمان الايراني، إحصائيات البطالة في هذه المحافظة أعلى بكثير من المعدل الوسط في ايران و ينبغي على الحكومة أن تقدم برنامجا خاصا لإزالة هذه المشكلة من المنطقة.

إعتبر السيد فرشادان الخميس ٢١ سبتمبر أن محافظة كردستان ايران مصابة بالتأخر في جانب ايجاد فرص العمل و أضاف:” من الضروري أن تهتم الحكومة الجديدة الى قضية دعم الانتاج و خلق فرص العمل في المنطقة .

أشار فرشادان الى الوعود الحكومية بخصوص خلق ٩٥٠ ألف فرصة عمل سنويا و قال:” اذا في محافظة واحدة تم ايجاد ١٥٪ فرص عمل، ففي محافظة مثل كردستان يجب أن تخلق ضعفي فرص عمل ال ١٥٪ و ذلك بسبب التأخر الموجود في تلك المحافظة.

و أشار ايضا الى حساسية المحافظة و وجودها في الحدود و قال:” يجب على الحكومة أن تتخذ نموذجا مختلفا في خلق فرص العمل في كردستان عن باقي المحافظات وذلك حتى تنخفض النسبة المرتفعة للبطالة في محافظتنا لتصل الى متوسط البطالة في الدولة.

هذا بينما صرح نائب مدن سنندج و ديواندرة و كامياران في البرلمان الايراني السيد احسن علوي في عام ٢٠١٦:” نسبة البطالة في كردستان ايران تصل الى ٤٥ ٪.

في هذا السياق، كتب موقع قناة كلمة الفضائية:” محافظة كردستان تحتوي على اكبر نسبة بطالة في مستوى الدولة و بالنظرة الأولية الى الإحصائيات الرسمية و الغيرالرسمية في العقود الاخيرة، تظهر هذا الموضوع جليا. يضيف هذا التقرير، وفق اعلان مركز الإحصاء الايراني في شتاء ٢٠١٦ كان كردستان ايران ضمن أولى ثلاثة محافظات تحتوي على أعلى نسبة من البطالة.

هذا بينما يقول المنتقدون:” الحكومة خلافا لإدعائتها ليس لديها أي برنامج خاص في جانب العمل في كردستان و لا سجل  لها في هذا الجانب و الجوانب الاخرى.

ومن جهة أخرى، صرحت مصادر مقربة من الحكومة الايرانية،  مقدار الافراد الذين يبحثون علي العمل في كردستان مرتفع الى درجة عالية يخشى منها أن تتحول الى تهديد على النظام الايراني .

  



From: Saeed name85 <[email protected]>
To: Imad H <[email protected]>
Sent: Thursday, September 21, 2017 4:06 PM
Subject: Re: السلام عليكم


دکتر محسن كديور، روحانی اصلاح طلب  :  حکم اعدام محمد علی طاهری خلاف موازین شرعی و قانونی است.

دکتر محسن كديور، ازروحانیون اصلاح طلب شیعه با پیوستن به کمپین «الف مثل استاد» ، خواستار آزادی «محمد علی طاهری» شد .

آقای کدیور در این  پیام صوتی حکم اعدام آقای طاهری را خلاف موازین شرعی و قانونی است.

کمپین الف مثل استاد، یک کمپین مردمی برای حمایت از معلم معنوی طب مکمل و فرادرمانی و بنیانگذار مؤسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه» است که از اردیبهشت سال 1390 در زندان به سر میبرد.

در همین حال، رکسانا حقیقت طلب بنیانگزار این کمپین به گزارشگر شبکه جهانی کلمه می گوید ، کمپین الف مثل استاد از طرف شاگردان و هواداران «محمدعلی طاهری» و فعالان مدنی با راه‌اندازی شده است و درصدد رساندن صدای او هستند.

به گفته وی ، این کمپین به عنوان تلاشی عمومی برای حمایت از آقای طاهری شکل گرفته است و تاکنون استقبال و همراهی بخشی از شاگردان، اعضای عرفان حلقه و مدافعان حقوق بشر و فعالین مدنی را در پی داشته است.

گفتنی است که کمپین الف مثل استاد، به صورتی مستقل پیام‌های صوتی مردم را برای رسیدن به هدف آزادی محمد علی طاهری بنیان‌گذار عرفان حلقه انتشار می‌دهد.

 

2017-09-21 18:05 GMT+04:00 Saeed name85 <[email protected]>:

فعالان مذهبی و مدنی ایران  خواهان آزادی “ماموستا عبدالکریم آذرین” از علمای اهل سنت کرد شدند

جمع کثیری از  از فعالان مذهبی و مدنی ایران  با انتشار نامه ای به حسن روحانی ، ریاست جمهوری ایران خواستار آزادی “ماموستا عبدالکریم آذرین” از علمای اهل سنت کرد شدند.

در این نامه که نسخه ای از آن به دست گزارشگر شبکه جهانی کلمه رسیده ، آمده است قریب به ۳ ماه از بازداشت استاد فرهیخته و بزرگوار، جناب “ماموستا عبدالکریم آذرین”، مدرس و روحانیِ دلسوز، متّقی و مشهور به تفکر و اندیشه میانه روی اسلامی؛ و داماد ایشان ” ملا محمد عمری” می‌گذرد.

این نامه با اشاره به تفکر اعتدالی ماموستا عبدالکریم آذرین” ، تاکید نموده که . بی‌گمان امضای درخواست آزادی این عالم دینی از طرف ۵۰۰ نفر از علمای غرب کشور و شکل‌گیری کمپین‌ هزاران نفری در فضای مجازی برای درخواست آزادی “ماموستا عبدالکریم آذرین”، نشان از تفکر اعتدالی وی و مقبولیت و محبوبیت ایشان در بین مردم منطقه دارد.

در بخشی دیگر از این  نامه آمده است ،  ما 6228 نفر امضاکنندگان این نامه و اعضای کمپین آزادی ماموستا آذرین و داماد محترم ایشان با عنایت به جایگاه قانونی رئیس جمهور، در صیانت از حقوق ملت و نیز مسئولیت مستقیم حضرتعالی در اجرای قانون اساسی، تقاضا داریم با دستور قانونی و فوری به نهادهای اجرایی مسئول زمینه آزادی این روحانی فرهیخته و دامادشان را فراهم آورید.

این نامه که 25 شهریورماه ۹۶ نوشته شده ، رونوشت آن به علی لاریجانی ، ریاست مجلس ، محمود علوی وزیر اطلاعات و دکتر جلیل رحیمی رییس فراکسیون اهل سنت مجلس ارسال شده است .

انتشار این نامه در حالیست که پیش از این نیز در شهریور سال جاری جمعی از علمای اهل سنت در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه با نوشتن نامه‌ای به  علی  خامنه ای نسبت به وضعیت ماموستا عبدالکریم آذرین ابراز نگرانی کردند و خواستار آزادی وی شدند.

گفتنی است که ماموستا عبدالکریم آذرین امام جماعت مسجد هجرت و مدیر مدرسه‌ی علوم دینی شیخ سعید نورسی پیرانشهر در ۳۰ خردادماه سال جاری به‌وسیله‌ی نیروهای امنیتی دستگیر شده است .

 

2017-09-21 18:05 GMT+04:00 Saeed name85 <[email protected]>:

انعکاس خبر تظاهرات معترضان ایرانی علیه حسن روحانی در رسانه های بین المللی 

براساس گزارش ها ، روز گذشته ، جمعی از معارضان ایرانی در نیویورک در اعتراض به حضور حسن روحانی  درسازمان ملل‌متحد ، دست به اعتراض زدند .

در همین حال، پیگیری گزارشگر شبکه جهانی نشان می دهد که تجمع یاد شده  انعکاس زیادی در رسانه های عربی و بین المللی داشته است .

دراین راستا، روزنامه واشینگتن پست  با پوشش خبر مذکور نوشته ،‌ “روز چهارشنبه 29شهریور  تبعیدیان ایرانی در اعتراض به حضور حسن روحانی، در مقابل سازمان ملل‌متحد گرد آمدند. “

شبکه خبری فاکس نیوزنیز روز گذشته با انعکاس خبر یاد شده ، می گوید، هزاران تن از معترضان ایرانی در این تجمع ،خواهان خاتمه رژیم بی‌رحم و قساوت‌بار حکومت ایران شدند.

در همین حال ،خبرگزاری آسوشیتدپرس هم  با انتشار تصاویری از تظاهرات یاد شده می گوید،  معترضان ایرانی ‌ در نیویورک، با  بالا بردن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود “ایران آزاد”،  نسبت به حضور حسن روحانی در سازمان ملل ، معترض شدند.

همزمان تلویزیون اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه نیز تعداد تظاهرکننده های ایرانی  در  تجمع مذکور را هزاران تن یاد کرد و آن را خارق العاده توصیف نمود.

به گفته این گزارش ، در تجمع یاد شده ، گروهی از اعضای کنگره آمریکا و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، از جمله جان بولتون و لیبرمن حضور داشتند وبه سخنرانی پرداختند .

از دیگر سو ، روزنامه “الریاض” چاپ عربستان سعودی هم خبر اعتراضات ایرانیان را پوشش داد و نوشت در این تظاهرات شهروندان عرب به‌خصوص از سوریه و یمن نیز مشارکت داشتند . براساس این گزارش ، شرکت کنندگان خواستار ارجاع پرونده حقوق‌بشر حکومت  ایران به شورای امنیت و همچنین  اخراج شبه نظامیان وابسته به حکومت ایران از کشورهای عربی شدند.

 

2017-09-21 18:03 GMT+04:00 Saeed name85 <[email protected]>:

آیا حکومت  ایران به دنبال احیای امپراطوری فارس وتشکیل هلال شیعی نیست ؟

 حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران روز چهارشنبه ۲۹ شهریور در پنجمین سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد که ایران درصدد احیاء امپراتوری تاریخی خود در منطقه نیست.

آقای  روحانی در سخنرانی خود مدعی شد: “ایران نه ­می‌­خواهد امپراتوری تاریخی‌اش را احیا کند و نه می­‌خواهد مذهب رسمی­‌اش را حاکم کند و نه می­‌خواهد انقلابش را با زور سرنیزه صادر کند.

گفته های او در حالیست که منتقدان می گویند،  نظام ایران به دنبال تشکیل تشکیل «هلال شیعی » در منطقه است.

در همین ارتباط ، ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ وبگاه شبکه جهانی کلمه بخش هایی از سخنان سعید قاسمی از سرداران مهم  سپاه پاسداران با تلویزیون اینترنتی آرمان را  منتشر کرد که وی به چند موضوع مهم که مقامات ایرانی آن را در مناسبات رسمی نفی می کنند، اذعان می کند .

براساس این گزارش ، سعید قاسمی در این گفتگو اعتراف می کند که نظام تهران هلال شیعی را در جهان تشکیل داده وبه دنبال امپراطوری با مدل اسلام شیعی درجهان است . اوهمچنین اذعان می کند که نظام تهران ، شورشیان حوثی را در یمن پشتیبانی می کند و یکی از اهداف تهران در جنگ یمن ، کنترل تنگه باب المندب است .

به گفته گزارشگر شبکه جهانی کلمه، سعید قاسمی در این مصاحبه درضمن حمله لفظی به هاشمی رفسنجانی و طرافداران وی ، اظهارکرد :نظام کنونی ایران بزرگتر از جریان ها وشخصیت های انحرافی در داخل کشور است، چرا که اکنون هلال شیعی در دنیا شکل گرفته وعالم گیر شده است .

وی در فرازی دیگر از گفته هایش، طرح برپایی امپراطوری درجهان با مدل اسلام شیعی را برگرفته از منهج وراه روش خمینی ، بنیانگذار انقلاب ۵۷ ایران می داند .

قاسمی در بخشی دیگر از سخنانش بابیان اینکه هرچند مسئولان نظام ایران برای ردگم کنی خوب است که بگویند ما در یمن دخالت نمی کنیم و بگویند که حوثی ها آنجارا زدند وبه ما ربطی ندارد ، اما چه کسی حقیقت را نمی داند ، زمانیکه ما مجروحانشان را به بیمارستان بقیة الله ( در تهران ) منتقل می كنيم وهمچنین سعید قاسمی با آن ها عکس سلفی می گیرد و آن ها را برای سخنرانی به مکان ها مختلف می برد .

این فرمانده سپاه به ارسال شبه نظامیان از سوی ایران به کشورهای منطقه نیز اعتراف کرد وگفت : مدل تفکر خمینی وخامنه ای با همه موانع توسط شبه نظامیان شیعه از جمله افغان ها ، پاکستانی ها و هندی ها در یمن ، لبنان ، سوریه ، عراق ، نیجریه وحتی اروپا وشرق آسیا پیاده می شود .

 

 

 

2017-09-21 17:59 GMT+04:00 Saeed name85 <[email protected]>:

شبکه خبر ایران چگونه سخنرانی ترامپ در سازمان ملل را تحریف کرد ؟

شبکه خبر تلویزیون رسمی ایران شامگاه سه‌شنبه 19 سپتامبر، با ارائه ترجمه‌ای غیر واقعی و غلط از بخش‌هایی از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سخنان او را تحریف کرد.

این در حالی است که حدود یک سوم سخنرانی ترامپ در توسط تلویزیون ایران ترجمه نشد.

به نظر می‌رسد سخنان شدید اللهجه ترامپ علیه سیاست‌های نظام حاکم بر ایران، دلیل این اقدام شبکه خبر تلویزیون رسمی ایران باشد.

بنا بر گزارش سایت‌های خبری ایران، بخشی از تحریف سخنرانی ترامپ به این صورت روی داد:

ترامپ: “وقتش آن رسیده که ملت‌های دنیا با یک حکومت لجام گسیخته دیگر مقابله کنند».. ترجمه شبکه خبر: «ما با کشورهای دیگه هم مشکل داریم

ترامپ: “این حکومت[ایران] یک کشور ثروتمند را با تاریخ و فرهنگی غنی به یک کشور کشوری منزوی و به لحاظ اقتصادی تهی شده از سرمایه بدل کرده».. ترجمه شبکه خبر: «به تعبیر ما می‌تونه زندگی ایرانی‌ها بهتر باشه.

ترامپ: «این حکومت [ایران] بعد از نیروی عظیم ارتش آمریکا از مردم خودش می‌ترسد».. ترجمه شبکه خبر: «ارتش آمریکا قوی است. مردم ایران هم قوی هستند».

ترامپ: «[حکومت ایران] دسترسی به اینترنت را محدود کرده، ماهواره‌ها را ساقط می‌کند، به سوی دانشجویان معترض آتش می‌گشاید و اصلاح طلبان را به زندان می‌اندازد».. شبکه خبر: «بسیاری اتفاقات در ایران می‌افته که از نظر ما غیرقابل قبوله».

 

 

2017-09-21 17:10 GMT+04:00 Saeed name85 <[email protected]>:

مخالفت مجدد تهران ، آنکارا، بغدا واشینگتن با همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق

وزیران خارجه ایران، عراق و ترکیه با صدور بیانیه‌ای مشترک، با برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق بشدت مخالفت کردند.

در بیانیه مشترک محمدجواد ظریف، ابراهیم جعفری و مولود چاووش‌اوغلو که روز چهارشنبه پس از دیدار آنها در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شد، بر تمامیت ارضی و وحدت سیاسی در عراق تأکید شده است.

وزیران سه کشور در این بیانیه تصریح کرده‌اند در مخالفت با برگزاری این همه‌پرسی،‌دست به «اقدامات هماهنگ» خواهند زد.

از دیگر سو، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا به شدت با رفراندوم اقلیم کردستان عراق برای استقلال این اقلیم  که برای تاریخ 25 سپتامبر (3 مهر) برنامه‌ریزی شده مخالف است.

آمریکا در بیانیه مذکور از کردها خواست که «گزینه جایگزین» یعنی گفت‌وگو با دولت بغداد را که از حمایت واشینگتن و سازمان ملل برخوردار است بپذیرند.

این جدی‌ترین بیانیه آمریکاست که تاکنون درخصوص مخالفت با این رفراندوم منتشر شده است.

همزمان، نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق برحق استفلال کردها تاکید و اعلام کرد: ما خواهان حل مشکلات در مناطق مورد مناقشه با دولت عراق هستیم. وی گفت آماده‌ایم به بغداد فرصت دیگری بدهیم.

آقای بارزانی افزود: مذاکرات ما با بغداد باید چارچوب زمانی داشته و با تضمین‌ها و مشارکت بین‌المللی باشد. وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم مشکلات با بغداد را با جنگ حل کنیم.

 

 

 هشدار مهدی فرشادان رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان نسبت به عدم رسیدگی به بحران بیکاری در این استان 

مهدی فرشادان رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان می‌گوید آمار بیکاری در این استان٬ «بالاتر از نرخ میانگین» در ایران است و دولت باید برای رفع این مشکل در این منطقه٬ «برنامه ویژه» ارائه کند.

آقای فرشادان روز پنجشنبه ۳۰ شهریور،‌با اعلام این موضوع٬ استان کردستان را از نظر ایجاد شغال٬ دچار «عقب‌ماندگی» دانست و افزود: ضرورت دارد دولت دوازدهم به موضوع «حمایت از تولید و ایجاد اشتغال» در این منطقه٬ توجه جدید داشته باشد.

وی با اشاره به وعده دولت مبنی بر ایجاد سالیانه ۹۵۰ هزار شغل نیز گفت که «اگر در یک استان ۱۵ درصد شغل ایجاد می‌شود، در استانی مثل کردستان باید ۱۵ درصد به علاوه میزان عقب افتادگی آن استان» شغل ایجاد شود.

آقای فرشادان در ادامه   با اشاره به «حساسیت» و «مرزی بودن» استان کردستان ٬ اضافه کرد که دولت باید در این منطقه٬ «الگویی متفاوت از استان‌های دیگر را برای ایجاد شغل ارائه کند تا فاصله ما با میانگین کشوری کاهش یابد».

این گفته ها در حالیست که  ۷مرداد ماه، ۱۳۹۵ احسن علوی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس هشدار داده بود: نرخ بیکاری در استان کردستان بیش از 45 درصد است.

در همین ارتباط، پایگاه اینترنتی شبکه جهانی کلمه نوشته ، استان کردستان یکی از استانهایی با بیشترین میزان بیکاری در سطح کشور است و با نگاهی به آمار رسمی و غیررسمی منتشره شده در طول دهه های اخیر این موضوع را به روشنی بیان می کند.  این نوشته می افزاید ، براساس اعلام مرکز آمار ایران در زمستان  ۱۳۹۵ استان کردستان جزو سه استان اول کشور در زمینه بالاترین میزان بیکاری بوده است .

 این گزارش در حالیست که منتقدان می گویند، دولت برخلاف ادعاهایش برنامه خاصی در حوزه اشتغال در کردستان نداشته و کارنامه قابل قبولی در این حوزه و حوزه های دیگری ندارند.

در همین حال ،منابع نزدیک به حکومت می گویند، تعداد افراد جویای کار در کردستان آنقدر زیاد است که بیم آن می رود به تهدیدی تبدیل شود.

 

On Thu, Sep 21, 2017 at 4:54 PM, Imad H <[email protected]> wrote:

 

 

 

 

 

 

 

شاهد أيضاً

محادثة سوليفان وبن سلمان حول الاتفاقية الاستراتيجية

التقى ولي العهد السعودي الأمير محمد بن سلمان بمستشار الأمن القومي للبيت الأبيض جيك سوليفان …