تازه‌های سیاسی

گزارش‌های اطلاعاتی آلمانی: ایران در صدد توسعه و ساخت اسلحه کشتار جمعی است

گزارش‌های اطلاعاتی آلمانی می‌گوید که ایران در صدد توسعه برنامه تسلیحات جنجال‌برانگیز خود و ساخت اسلحه کشتار جمعی است.

شبکه خبری «فاکس نیوز» گزارش داده است که به سندی اطلاعاتی از دفتر ایالت باواریای آلمان دست یافته که تاریخ آن به ماه مه جاری باز می‌گردد. این سند به شکلی مفصل، فعالیت‌های تسلیحاتی سال گذشته ایران را شرح می‌دهد.

بنا به گزارش العربیه، دفتر حمایت از قانون اساسی ایالت باواریا در این سند نوشته است: «ایران کشوری پر خطر است که سعی می‌کند ضمن توسعه سامانه تسلیحات سنتی خود، به تولید اسلحه کشتار جمعی نیز دست یابد».

برپایه گزارش اطلاعاتی آلمانی، اسلحه کشتار جمعی که ایران می‌خواهد به آن دست یابد «شامل اسلحه اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی می‌شود».

از سویی ریچارد گرینل سفیر آمریکا در آلمان روز سه‌شنبه ۲۸ مه به شبکه فاکس‌نیوز گفت: «ما می‌دانیم که نظام ایران به دنبال پول برای تامین مالی فعالیت‌های خبیثانه خود است. از همین رو بسیار ضرورت دارد ایالات متحده با متحدان اروپایی برای جلوگیری از دست‌یابی این نظام به این اموال، تلاش مشترک کند».

گزارش اطلاعاتی آلمانی همچنین نوشته است: «به منظور دست‌یابی به تکنولوژی و قطعات لازم برای اسلحه، کشورهای ایران و کره شمالی تلاش می‌کنند با کشورهای دارای تکنولوژی پیشرفته همچون آلمان، روابط تجاری برقرار کنند».

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که آیت الله خامنه‌ای ادعا کرده است: به دلیل ممنوعیت شرعی به دنبال دست‌یابی به سلاح اتمی نیستیم.

دکمه بازگشت به بالا