تازه‌های سیاسی

پادشاه عربستان سعودی: هر گونه تعرض به وضعیت تاریخی و حقوقی قدس را نمی‌پذیریم

ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه عربستان سعودی در مراسم افتتاحیه نشست سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که کشورش هرگونه تعرض به وضعیت تاریخی و حقوقی قدس را نمی‌پذیرد.

شامگاه جمعه ۳۱ می ۲۰۱۹ / ۱۰ خرداد ۱۳۹۸؛ نشست چهاردهمین دوره سازمان همکاری اسلامی در کاخ صفاء در مکه‌ی مکرمه و به میزبانی عربستان سعودی کار خود را آغاز کرد.

پادشاه عربستان سعودی در مراسم افتتاحیه این اجلاس تاکید کرد: «تا دستیابی فلسطینی‌ها به حقوقشان، مساله فلسطین مهمترین موضوع است و هرگونه اقدامی که منجر به تعدی به قدس شریف شود، پذیرفتنی نیست.».

ملک سلمان بن عبدالعزیز با اشاره به حملات پهبادها به تاسیسات نفتی کشورش اظهار داشت:: «دو ایستگاه تقویت فشار نفت در پادشاهی عربستان سعودی با هواپیماهای بدون سرنشین و از سوی شبه‌نظامیان تروریست تحت حمایت ایران مورد هجوم تروریستی قرار گرفتند».

وی تصریح کرد: «تاکید می‌کنیم که این اقدامات تخریبی تنها عربستان سعودی و منطقه خلیج را هدف قرار نداده، بلکه امنیت دریانوردی و جریان انرژی جهان را مورد هدف قرار داده است».

ملک سلمان خواستار تقویت همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم و تامین‌کنندگان مالی آن شد.

او گفت: «بسیار دردناک است که در نتیجه ناآرامی‌ها و جنگ‌ها و نبود فرصت زندگی آبرومندانه، مسلمانان بیشترین بخش آوارگان و پناهندگان در جهان را دارند».

بلندپایه‌ترین مقام پادشاهی عربستان سعودی به بازسازی ساختار سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد و گفت: «بازسازی ساختار سازمان همکاری اسلامی، توسعه و بهبود و بهینه‌سازی نهادهای آن، امری ضروری‌ست تا به چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که امت ما با آن مواجه شده، پاسخ دهد».

 

دکمه بازگشت به بالا