تازه‌های سیاسی

تهدید رییس دفتر خامنه‌ای: خانواده پهلوی با ورود به ایران خواهند دید چگونه از آنها پذیرایی می‌کنیم

محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر آیت الله علی خامنه ای، با وجود اشاره به طرفداری «عده‌ای از مردم» ایران از خانواده پهلوی، علیه بازگشت این خانواده به ایران موضع گرفت.

محمدی گلپایگانی، روز چهارشنبه دوم مرداد، در جلسه معرفی رییس جدید بنیاد مستضعفان، گفت: که روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، «ریشه این خانواده را از بن کند».

محمدی گلپایگانی ادامه داد: این خانواده فکر میکنند که دوباره عده‌ای از مردم از آنها طرفداری می‌کنند و اگر این خیال را دارند که وارد کشور می‌شوند و به ایران تشریف می‌آورند، خواهند دید چگونه از آنها پذیرایی می‌کنیم.

این اظهارات رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی درحالی مطرح می شوند که تعدادی از معترضان در جریان اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ با سردادن شعارهایی، از خانواده پهلوی حمایت کردند و بسیاری از کاربران در صفحات مجازی، در مقایسه شرایط معیشتی و آزادی های اجتماعی ایران قبل و بعد از انقلاب، از رکود و پسرفت ایران تحت حکومت ولایت فقیه سخن می گویند.

آقای گلپایگانی در بخش دیگری از صحبت هایش باری دیگر علیه رضاخان موضع گرفت و گفت که املاکی که در اختیار بنیاد مستضعفان است پیشتر توسط رضاخان قلدر غصب شده بود.

رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی پیشتر درباره وضعیت معیشتی خامنه‌ای مدعی شده بود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبر آن زیر خط متوسط بسر می برد.

محمدی گلپایگانی درحالی مدعی ساده زیستی خامنه ای شده که چندی پیش، سفارت ایالات متحده در عراق با انتشار یک پیام در صفحه رسمی فیس بوک خود از ثروت ۲۰۰ میلیارد دلاری رهبر جمهوری اسلامی پرده برداشت.

 

دکمه بازگشت به بالا