ایرانپزشکی و سلامت

ستاد مقابله با کرونا در تهران خواهان اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه شد

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: «به دلیل تغییرات آمار مبتلایان در تهران خواستار اعمال محدودیت‌های جدید سخت‌گیرانه در استان تهران شده‌ایم.»

علیرضا زالی همچنین از بستری شدن ۴۱۲ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های عادی و ۱۰۸ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تهران خبر داد.

به‌گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران محدودیت‌ها براساس تصمیمات ستاد ملی ابلاغ؛ و به مدت یک هفته اجرا می‌شود و در پایان یک هفته وضعیت آماری در تهران و یا هر شهرستان دیگری مورد تحلیل قرار می‌گیرد و براساس آن ستاد ملی کرونا بار دیگر در مورد تمدید و یا تشدید محدودیت‌های پیشنهادی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

محدودیت در خصوص تردد در سطح شهر، برگزاری مراسم و اجتماعات نظیر مجالس عروسی و عزا، محدودیت در ساعات کاری و تقلیل ظرفیت‌های کاری از جمله پیشنهادهای ارائه‌شده بوده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در برخی شهرهای ایران، نگران‌کننده توصیف شده است.

در یکی از این نمونه‌ها؛ مهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، خبر داده که «ظرفیت بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ بوعلی و بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان پر شده است و در صورت رعایت نکردن مردم شرایط بحرانی‌تر خواهد شد.»

دکمه بازگشت به بالا