خاورمیانه

شبه‌نظامیان پ‌کاکا ۱۳ شهروند ترک را به رگبار بستند

مقامات ترکیه خبر دادند که  پ‌کا‌کا ۱۳ شهروند ربوده شده این کشور از جمله چند سرباز ارتش و نیروی پلیس را در یک غار واقع در شمال عراق اعدام کرده‌اند.

ترکیه که پ‌کاکا را گروهی تروریستی میداند، عملیات نظامی خود علیه این گروه را آغاز کرده و به گفته وزارت دفاع این کشور، در این عملیات تاکنون ۴۸ شبه‌نظامی کرد کشته و سه نفر دیگر از آنها نیز زخمی شده‌اند.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، گفت، ۱۲ نفر از شهروندان ترکیه‌ای که ربوده شده بودند بر اثر شلیک به سر کشته شده‌اند و نفر سیزدهم نیز بر اثر اصابت گلوله به شانه.

وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت که عملیات نظامی ترکیه از روز ۱۰ فوریه (۲۲ بهمن) در ۳۵ کیلومتری مرز این کشور با عراق آغاز شده که هدف از آن جست‌وجوی شهروندان ربوده شده و امن ساختن نواحی مرزی بوده است.

فرماندار استان ملطیه در جنوب شرق ترکیه اسامی شش سرباز و دو افسر پلیس را که سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در دو واقعه جداگانه ربوده شده بودند، در شمار کسانی برده است که در غار کشته شده‌اند. سه قربانی دیگر این حادثه هنوز تعیین هویت نشده‌اند و برای این منظور اجساد آنها به استان مطلیه منتقل شده است.

یک مقام ارشد امنیتی ترکیه به خبرگزاری رویترز گفت که یکی از نیروهای امنیتی ترکیه نیز در شمار کشته‌شدگان است.

حلوصی آکار در بیانیه‌ای عنوان کرد: «طبق اطلاعات اولیه‌ای که از دو تروریست اسیرشده دریافت کرده‌ایم، شهروندان ما در آغاز عملیات به دست تروریست‌ها در غار کشته شده‌اند.»

از سویی پ‌کاکا با رد این مسئله که آنها زندانیان را کشته‌اند اعلام کرد که زندانیان در جریان درگیری در منطقه کشته شده‌اند. با این حال ایالات متحده بلافصله این رخداد را محکوم کرد.

دکمه بازگشت به بالا