ایران

سردار جلالی: نظام رسانه‌ای کشور بهم خورده به شکلی که شاهد تبدیل مردم عادی به مردم شاکی و عنصر شورشگر و معاند هستیم

غلامرضا جلالی٬ رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران مدعی شد: «نظام رسانه‌ای کشور بهم خورده، به شکلی که شاهد تبدیل مردم عادی به مردم شاکی و عنصر شورشگر و معاند هستیم.»

او که در همایش پدافند غیر عامل و رسانه پایدار سخنرانی داشت٬ ادامه داد: رسانه به راحتی از مرزها عبور می‌کند. بنابراین ابزارهایی که می‌توانند افکار عمومی را شکل بدهند از طریق رسانه شکل می‌گیرد. تحول رسانه در همه حوزه‌ها شکل گرفته است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران با انتقاد از دولت حسن روحانی همچنین اظهار داشت: در دولت دوازدهم که از آن تحت عنوان دولت عبرت یاد می‌شود دچار ولنگاری در فضای مجازی شدیم و نظام رسانه‌ای کشور بهم خورد به شکلی که تبدیل مردم عادی به مردم شاکی و اعتراض کننده و عنصر شورشگر و معاند در فرایند قابل اتفاق افتادن است. این نفی استقلال ملی است که اجازه دهیم رسانه‌های بیگانه زیرساخت‌های خود را جا بیاندازند و دولت و رسانه ما هیچ دخالت و مداخله‌ای نداشته باشد و اجازه دهد مردم را به سخره و بازی بگیرند و به افکار عمومی توهین کنند.

گفتنی است تمامی رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری در ایران به شدت سانسور می شوند؛ اما با ظهور رسانه‌های جدید، و عدم توانایی حکومت برای کنترل فضای مجازی، شهروندان ایران نارضایتی عمیق و مخالفتشان با سیاست‌های نظام را آشکارا به معرض نمایش می گذارند. همین امر باعث شده تا سران حکومت شدیدا به این فکر بیفتند که دسترسی آزاد شهروندان به اینترنت را با طرح هایی چون اینترنت ملی و یا پیام‌رسانهای ملی محدود و سانسور کنند.

دکمه بازگشت به بالا