اخبارتازه‌های سیاسی

سخنگوی ارتش ایران: صدای انفجار نطنز حاصل آزمایش سامانه موشکی بود

رسانه‌های ایران شامگاه دیروز به نقل از شهروندان نطنز از شنیده شدن صدای انفجار و مشاهده نوری در آسمان این شهر و در نزدیکی تاسیسات غنی‌سازی ایران خبر دادند.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی شنیده شدن این صدای انفجار را مرتبط با «آزمایش ارزیابی آمادگی میدانی سامانه‌های موشکی منطقه» عنوان کرده است.

با این حال ایدی کوهن تحلیلگر اسرائیلی در توئیتی نوشت:‌ آنچه ساعاتی پیش در ایران رخ داد تمام ماجرا نیست. منتظر باشید این یک دستگرمی برای یک رویداد بزرگتر است.

الون شوستر معاون وزیر دفاع اسرائیل از اظهارنظر مستقیم درباره منشاء صدای انفجار دیشب در نزدیکی سایت هسته‌ای نطنز خودداری کرد و گفت: «ما از یک مرد نمی‌پرسیم که در شب چه کرد، اما در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا انگیزه‌های جهانی را با ابزارهای دیپلماتیک تغییر دهیم.»

سایت نظنز که با نام رسمی “مجتمع غنی‌سازی شهید مهندس مصطفی احمدی روشن” فعالیت می‌کند بارها هدف حمله و عملیات خرابکاری قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی همواره اسرائیل را عامل این حملات معرفی کرده؛ اما اسرائیل این اتهام‌ها را نه تایید می‌کند و نه تکذیب.

مقام‌های ایران در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹ نیز از انفجار در تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز خبر دادند.

در آنزمان روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست نوشت که بر اساس اطلاعات دریافتی انفجار نطنز «خرابکاری فیزیکی» و با هدف هشدار به ایران برای رد نشدن از خطوط قرمز در برنامه ‌هسته‌ای بود.

دکمه بازگشت به بالا