اخبارتازه‌های سیاسی

آمریکا پاسخ ایران را داد: توپ در زمین شماست!

پس از اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و سعید خطیب زاده سخنگوی این وزارتخانه که آمریکا را مسئول توقف مذاکرات وین برای احیای برجام خواندند، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این گفته‌ها واکنش نشان داده است.

آقای پرایس گفت: ”همه کسانی که در مذاکرات بوده‌اند دقیقا می‌دانند کدام طرف پیشنهادهای سازنده داده و کدام طرف درخواست‌هایی را مطرح کرده که ربطی به برجام نداشته و به وضعیت کنونی رسیده‌ایم.”

به گفته آقای پرایس توپ در زمین ایران است و تصمیم گیری نهایی با حکومت این کشور است.

آقای پرایس هشدار داد با ادامه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ممکن است زمان گریز این کشور به حدی برسد که دیگر احیای برجام برای آمریکا بی‌ارزش شود.

در هفته‌های اخیر، ادامه اختلافات بر سر مسایلی مانند خروج نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا که با مخالفت‌های جدی از سوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره از یک سو و متحدان منطقه‌ای کاخ سفید مواجه شده مانع از توافق در مذاکرات احیای برجام شده است.

همزمان گزارش شده که آمریکا به ایران اطلاع داده اگر می‌خواهد نام سپاه از فهرست تروریستی خارج شود، باید هرگونه عملیات تلافی‌جویانه در ارتباط با کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه را کنار بگذارد.

دکمه بازگشت به بالا