اخبارتازه‌های سیاسی

اجرای حکم تبعید و جزای نقدی برای شهروندن معترض به ساقط کردن هواپیمای اوکراینی

شبکه کلمه/ رقیه بیگدلی، شهروند ساکن کرج و یکی از بازداشتی‌های اعتراضات سراسری دیماه ۹۸، با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم ۲ سال و ۸ ماه تبعید به زنجان و جزای نقدی به دادسرای کرج احضار شد.

خانم بیگدلی در تاریخ ۲۱ دیماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در فلکه سوم گوهردشت کرج بازداشت و به بازداشتگاه پلیس امنیت واقع در خیابان نبوت منتقل شد. وی ابتدا مشکوک به ضربه مغزی تشخیص داده شد و به همین دلیل به بیمارستان منتقل گردید.

رقیه بیگدلی نهایتا تیرماه ۹۹ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام “عضویت در دسته و جمعیت معارض با امنیت کشور، اقدام تبلیغی علیه نظام و تحریک و اغوای دیگران به جنگ و کشتار به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به ۵ سال حبس که ۴ سال و ۱۱ ماه آن به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده بود و ۲ سال تبعید به زنجان محکوم شد.

این حکم شهریورماه ۹۹ توسط شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز به ریاست قاضی رحمان شعبانی و مستشاری رسول کرم پور، تایید گردید.

در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. این موضوع منجر به موجی از اعتراضات به خصوص در دانشگاه‌های مختلف کشور شد.

دکمه بازگشت به بالا