اخبارتازه‌های سیاسی

نخست‌وزیر اسرائیل: ایران اسناد محرمانه آژانس اتمی را دزیده است

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در پی انتشار یک توئیت ایران را متهم کرد که اسناد محرمانه آژانس اتمی را دزدیده است.

او نوشت: ایران اسناد محرمانه آژانس اتمی سازمان ملل را به سرقت برده است و از این اطلاعات برای فرار سیستماتیک از کاوشگرهای هسته ای استفاده کرد.

پیش ازین و در واکنش به گزارش روزنامه «وال‌استریت ژورنال» مبنی بر دسترسی ایران به اطلاعات محرمانه آژانس نوشته بود: امکان این موضوع نگران کننده است و حاکی از پیشرفت های تهران در دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

آقای بنت اکنون این گزارش را تایید کرده و آنرا محصول طرح فریب ایران دانسته است.

روز چهارشنبه ۴ خرداد روزنامه در گزارشی نوشت، ایران در دو دهه‌ پیش به پاره‌ای از اسناد محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای تهران دست یافته و توانسته از طریق توزیع این اسناد بین مقامات ارشد این کشور، پاسخ‌های از قبل آماده‌شده و سناریوهای از پیش تعیین‌شده‌ای برای سوالات و نگرانی‌های آژانس درباره برنامه هسته‌ای این کشور تهیه کند. بدین ترتیب مقامات ارشد این کشور با استفاده از این مدارک، موفق شدند با جعلی‌سازی و ارائه سناریوهای ساختگی به آژانس، برخی از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را پنهان کنند.

این گزارش واکنش نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل را نیز در پی داشت. او در خصوص گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت: اطلاعات مبنی بر اینکه ایران ممکن است به گزارش های محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی داشته باشد، نگران کننده است و حاکی از پیشرفت های تهران در دستیابی به سلاح های هسته ای است.

نخست وزیر اسرائیل بیان داشت: افشای برنامه سیستماتیک ایران برای فریب آژانس بین المللی انرژی اتمی، بر اساس اسنادی که رژیم ایران از خود آژانس به سرقت برده است، زنگ خطری برای کل جهان است. این گواه دیگری از تلاش ایران برای حرکت به سمت ساخت سلاح هسته ای است.

دکمه بازگشت به بالا