اخبارتازه‌های سیاسی

نگرانی خامنه ای از تشدید اعتراضات و وحشت وی از احتمال بازگشت خانواده پهلوی به قدرت!

به گزارش شبکه کلمه، علی خامنه‌ای امروز( شنبه، خرداد ۱۴۰۱ ) در سخنانی به مناسبت سالگرد وفات روح‌الله خمینی با اشاره به اعتراضات مردمی در ایران، با ابراز نگرانی از این وقایع، گفت: مهم‌ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشورامید بستن به اعتراضات مردمی است.

وی هشدار داد که دشمن امیدشان به این است که با کار روانی، فعالیت اینترنتی و مزدورپروری مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

او همچنین گفت: «در نوشته های اینترنتی و یا روزنامه ها می بینیم اظهار نظر می کنند که مردم به روحانیت و دین بی اعتقاد شدند. این یکی از محاسبات صددرصد غلط است. گرایش مردم به انقلاب و دین از روز اول انقلاب یقینا بیشتر است.»

علی خامنه‌ای در سخنانش حتی نتوانست که نگرانی و وحشت خود را از احتمال بازگشت خانواده پهلوی به قدرت، پنهان کند و با مقایسه انقلاب سال ۱۳۵۷ با انقلاب‌های فرانسه و روسیه گفت در فرانسه پس از انقلاب همان خانواده‌ای که انقلاب علیه آن‌ها انجام شده بود به دلیل حضور نداشتن مردم در صحنه، به قدرت برگشتند.

وی مخالفان نظام جمهوری اسلامی را به مرتجع تشبیه کرد و افزود: «مرتجع کسی است که در سیاست یا سبک زندگی تابع زندگی غربی است. در دوران پهلوی سبک زندگی غربی حاکم بود انقلاب آن را پس زد. هر کسی که به سمت زندگی و فرهنگ غربی برود مرتجع است. نگذارید کشورتان به سمت ارتجاع برود.»

او این اظهارات را یک روز پس از سخنان شاهزاده رضا پهلوی با مردم ایران مطرح کرد.

شاهزاده رضا پهلوی روز گذشته در سخنرانی ویدیویی، ضمن حمایت از اعتراضات ضدحکومتی مردم ایران گفت:‌ کمک کردن به مردم ایران، یعنی کمک نکردن به جمهوری اسلامی.»

او افزود: «پس هر سیاستی که کشورهای دیگر داشته باشند که به نفع جمهوری اسلامی باشد، به زیان مردم است.»

وی خطاب به مردم معترض ایران گفت:این بار البته شما با دستان خالی در مقابل دشمنی قرار دارید که نه در بغداد، که در بیت فساد و جنایتش در تهران نشسته است.

او هشدار داد که اجازه ندهید روایت‌های دروغ مدافعان رژیم به روایت غالب درباره ایران تبدیل شود.»

وی گفت: تصاویر اعتراضات را در رسانه‌ها بازنشر کنید و مقام‌های کشورهای دیگر را از خواست ملت ایران برای دموکراسی آگاه کنید.

او با تاکید بر اینکه در ماشین سرکوب رژیم اختلال ایجاد و اسامی سرکوب‌گران را افشا کنید، اظهار کرد:«از درون سیستم و به شکل ناشناس اطلاعات مفیدی را که به درد معترضان و مخالفان می‌خورد، منتشر کنید.»

دکمه بازگشت به بالا