اخبارسیاسی

در هفتمین جلسه از دادگاه جمشید شارمهد چه گذشت؟

شبکه کلمه/ به گزارش میزان، هفتمین جلسه از دادگاه جمشید شارمهد سرکرده گروه «تندر» به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

آقای شارمهد در این جلسه از دادگاه گفت: پس از متواری شدن و حذف فولادوند از صحنه سیاسی، یکی از انجمن‌های تشکیل شده، انجمن شیراز بود که مجید راستگو سرگروه آن بود و درخواست اجرای برنامه طرح انفجار حسینه شیراز را در سر داشت.

آقای شارمهد ادامه داد: طراح و دستور دهنده اجرای عملیات‌های انفجاری نبودم. چون در حسینه شیراز بسیجیان و سپاهیان در تردد بودند این انفجارها انجام شد‌.
او همچنین در این دادگاه، تماس تلفنی با خانواده اش را تایید کرد.
یازدهم مرداد ۹۹ رسانه‌های داخلی از دستگیری جمشید شارمهد، شهروند ربوده شده ایرانی-آلمانی خبر دادند.
آقای شارمهد پس از فرود فولادوند دومین رهبر “گروه انجمن پادشاهی” بود که وزارت اطلاعات ایران او را در خارج از مرزهایش ربود و به داخل کشور منتقل کرد.
حکومت ایران انجمن پادشاهی را گروهی “تروریستی” می‌خواند که شاخه‌ای مسلحانه به عنوان “تندر” دارد. این گروه هدف خود را “براندازی جمهوری اسلامی” عنوان کرده است.
در اواسط دهه هشتاد شمسی، بنیانگذار این گروه فرود فولادوند در ابتدا با نقدهای تند اسلام در تلویزیون‌های به اصطلاح “ماهواره‌ای” به شهرت رسید.
فرود فولاوند که نام واقعی او فتح‌الله منوچهری بود در دیماه ۱۳۸۵در استان “حکاری” ترکیه ناپدید شد. بعدها کیانوش منوچهری، فرزند او ربایش و بازداشت او به دست نیروهای امنیتی ایران را تأیید کرد.

سپس تایید شد که الکساندر ولی‌زاده شهروند ایرانی- آمریکایی و همچنین ناظم اشمیت شهروند ایرانی- آلمانی نیز همراه او بازداشت شده‌اند.
عفو بین‌الملل بازداشت آنها را تأیید و نوشته بود آنها احتمالا در بازداشتگاه وزارت اطلاعات نگهداری می‌شوند. با این حال در ایران هرگز دادگاهی برای فرود فولاوند و همراهانش برگزار نشد.
بعد از ناپدید شدن فرود فولادوند که در بین اعضای این گروه با نام “استاد فرود” شناخته می‎شود، جمشید شارمهد به عنوان چهره‌ اصلی انجمن پادشاهی شناخته شد.
پیشتر غزاله شارمهد دختر آقای شارمهد گفته بود: پیام‌هایی با این محتوا که برای کمک به پدرت باید او را فراری داد دریافت می‌کند. او گفت: پدر من آدم بزدل و ترسویی نیست و هیچ وقت با روش‌های بزدلانه موافقت نمی‌کند. پدر من پس از دو سال شکنجه در دادگاه‌های نمایشی آن‌ها ایستادگی کرده و اتهام‌هایی که با او زده شده را رد کرده، قانونی را نقض نکرده و نمی‌کند حتی همان قانون‌های ناقض جمهوری اسلامی را هم نشکسته است. او بیگناه است، شما هم می‌دانید او بیگناه است و آدم بیگناه فرار نمی‌کند، باید او را آزاد کرد.

دکمه بازگشت به بالا