اخبارسیاسی

مقامات امنیتی غربی: روسیه از کیفیت پهپادهای ایرانی ناراضی است

مقامات امنیتی غربی به واشنگتن پست گفته اند: روسیه از کیفیت هواپیماهای بدون سرنشینی که اخیرا از ایران برای استفاده در جنگ اوکراین خریداری کرده ناراضی است.

یک مقام امنیتی غربی که دولت متبوعش از نزدیک نقل و انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه را زیر نظر دارد، به شرط ناشناس ماندن به «واشینگتن پست» گفته، که پهپادهای ایران «چندین اشکال سیستمی» دارند، و افزود روس‌ها أصلا از این قضیه راضی نیستند.

به گزارش العربیه بر اساس اطلاعات گردآوری شده توسط ایالات متحده و سایر سازمان‌های جاسوسی غربی، هواپیماهای ترابری روسی در ۱۹ اوت پس از بار زدن حداقل دو نوع هواپیمای بدون سرنشین، که هر دو قادر به حمل مهمات برای حمله به رادارها، توپخانه و سایر اهداف نظامی هستند، ایران را ترک کردند.

هواپیماهای روسی در أواسط اوت چندین پرواز به «یک مرکز نظامی ایران» انجام دادند تا پهپادها را بار کنند و به روسیه ببرند. اولین محموله شامل دو مدل پهپاد «شاهد-۱۲۹» و «شاهد-۱۹۱» و همچنین «مهاجر-۶» بوده است، که همگی جزو «برترین پهپادهای جنگی ایران» محسوب می‌شوند و برای انجام حملات و همچنین جاسوسی طراحی شده‌اند.
به گفته این مقامات، گرچه افزایش همکاری‌های تسلیحاتی روسیه با ایران نگران‌کننده است، اما مقامات نظامی روسی از کیفیت پهپادهای ایرانی ناراضی هستند. به گفته آنها، آزمایش‌های اولیه روس‌ها از پهپادهای ایرانی با «شکست‌های متعددی» مواجه شده است.

دکمه بازگشت به بالا