اخبارسیاسی

قتل نیکا شاکرمی؛ فشار و تهدید نهادهای امنیتی علیه خانواده وی

شبکه کلمه/ بنابر گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی، خانواده نیکا شاکرمی برای اعتراف اجباری زیر فشار و تهدیدهای امنیتی هستند.
بستگان نیکا شاکرمی تهدید شده‌اند که باید در مصاحبه با رسانه‌های حکومتی تایید کنند که او در تظاهرات حضور نداشته و از بالای یک ساختمان سقوط کرده؛ در غیر این صورت خاله او (آتش شاکرمی) و دایی او هم قربانی خواهند شد.
این دو عضو خانواده‌ شاکرمی در جریان اطلاع‌رسانی درباره مراسم خاکسپاری او و در روز خاکسپاری‌‌اش، بازداشت شدند.
درحالیکه هشتگ نیکا شاکرمی شب گذشته نزدیک به یک میلیون بار در شبکه‌های اجتماعی استفاده شد، بنابر روایت رسانه‌های حکومتی در تاریخ ۳۰ شهریور، کشف پیکر بی‌جان دختر ۱۷ ساله‌ای در حیاط خلوت یک خانه در خیابان لبافی چهارراه امیراکرم در منطقه انقلاب، به ۱۱۰ گزارش داده شد و تیم جنایی با جسد دختر ۱۷ ساله‌ مجهول‌الهویه ‌مواجه شدند ‌که بر اثر سقوط از پشت‌بام خانه‌ مجاور به حیاط خلوت خانه موردنظر فوت کرده بود.
گزارش‌های مستقل اما حاکی از آن است که پیکر نیکا در حالی تحویل خانواده‌اش شد که صورتش بر اثر ضربات باتوم، لِه شده و از بین رفته بوده است.
یک منبع آگاه پیشتر به رادیو زمانه گفته است نیکا شاکرمی سه‌شنبه‌ شب ۲۹ شهریور، در تقاطع بلوار کشاورز و خیابان ۱۶ آذر در میان اعتراض‌ها دیده شده است.
به نقل از دوستان نیکا، او آخرین بار در حال فرار از دست ماموران امنیتی دیده شده.
بر اساس گزارش‌ها، بعد از ۱۰ روز بی‌خبری و اعلام مفقودی، خانواده با پیکر بی‌جان این دختر جوان در کهریزک روبه‌رو می‌شوند اما به خانواده فقط اجازه دیدن صورت او را داده‌اند.
همچنین بنا بر گزارش‌ها پیکر او را از غسال‌خانه «دزدیدند» و در «قبرستان روستای ویسیان» در استان لرستان، بدون حضور بستگان و نزدیکانش به خاک سپردند.
نیکا شاکرمی در حالی به خاک سپرده شد که ‌بر اساس تصاویر ضبط شده در روز ۱۱ مهر در قبرستان صالحین خرم‌آباد، تعدادی از حاضران در مراسم نیکا شاکرمی با تیر ساچمه‌ای زخمی شده‌اند.
از سویی دیگر دادستان تهران از تشکیل پرونده قضایی در دادسرای جرایم جنایی برای بررسی علت فوت نیکا شاکرمی خبر داده است.
هشتگ نیکا شاکرمی شب گذشته نزدیک به یک میلیون بار در شبکه‌های اجتماعی استفاده شده و به ترند نخست ایران تبدیل شد.
لازم به ذکر است در جریان خیزش سراسری مردم ایران، نیروهای سرکوب حکومتی کودکان و نوجوانانی را نیز کشته یا مجروح کرده‌اند. سازمان عفو بین‌الملل دستکم کشته شدن چهار کودک را در اعتراضات اخیر تایید کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا