اخبارسیاسی

مادر نیکا شاکرمی: دختری که در ویدئو صدا و سیما نشان دادند «نیکا نیست»

نسرین شاه‌کرمی،‌ مادر نیکا شاکرمی با تایید حضور نیکا در تظاهرات تهران و آتش زدن روسری‌اش می‌گوید تصویری که از صدا و سیما پخش شده «مربوط به نيكا نيست.»

مادر نیکا شاکرمی به رسانه‌ها گفته است: تصاویر پخش شده از تلویزیون ایران واضح نبوده و ممکن است «آنها از شخصی شبیه نیکا استفاده کرده باشند.»

او ویدئو و روایت پخش شده از تلویزیون حکومت ایران را رد کرد و گفت مشخص نیست که این فیلمی که پخش شده مربوط به چه زمانی بوده و افزود:‌ «۱۰۰ درصد او را چند روز نگه داشتند.»

روزنامه اعتماد، چاپ تهران در شماره روز دوشنبه ۱۸ مهرماه نیز مصاحبه‌ای با خانم شاه‌کرمی منتشر کرده که او بار دیگر روایت صدا و سیما جمهوری اسلامی از مرگ نیکا را رد کرد و آن را «دروغ» خواند و گفت که «این اوج بی‌انصافی است که دختر نوجوانی کشته شود و تهمت‌های زیادی هم به او زده شود.»

مادر نیکا در این مصاحبه گفته بود که انتظار داشته که «دروغ‌های زیادی درباره دختر مظلومش» مطرح شود و افزود که «این حرف‌ها زده می‌شود تا برخی از افرادی که مسئول مرگ او هستند نقش خود را انکار کنند.»
البته یک روز پس از انتشار این مصاحبه که مادر نیکا شاه‌کرمی در آن به‌طور مفصل ادعای حکومت ایران مبنی بر خودکشی دخترش را رد کرده بود، متن آن حذف و از دسترس مخاطبان خارج شد.

نیکا شاکرمی دختر معترض ۱۶ ساله‌ای بود که پس از شرکت در نخستین تظاهرات شهریور ۱۴۰۱ در روز ۲۹ شهریور دربلوار کشاورز تهران گم شد.

به گفته خانواده، او در آخرین تماس تلفنی گفته بود که در حال فرار از نیروهای امنیتی است. پس از نزدیک ۱۰ روز بی‌خبری، خانواده نیکا برای شناسایی جسد او فراخوانده شدند. به گفته منابع نزدیک به خانواده «ماموران امنیتی جسد را از غسال‌خانه شهر خرم‌آباد دزدیدند و مخفیانه در روستای ویسیان به خاک سپردند.»

شهرداری تهران در ابتدا علت مرگ نیکا شاکرمی را «صدمات متعدد ناشی از اصابت جسم سخت» اعلام کرده بود. اما صدا و سیما ادعا کرده است که او خود را از یک ساختمان بلند پرت و خودکشی کرده است.

نیروهای امنیتی دايی و خاله نیکا، آتش شاکرمی، را دستگیر و آنها را مجبور به اعترافات دروغین در تلویزیون کردند. هر دو در ابتدا اعلام کرده بودند که نیکا ده روز بود که ربوده شده و شرایط مرگ او مشکوک بوده است.

دکمه بازگشت به بالا