اخبارسیاسی

کارگران نیشکر هفت‌تپه از اعتصاب کارگران نفت و پتروشیمی حمایت کردند

در ادامه اعتصاب کارگران پتروشیمی در عسلویه، روز دوشنبه ۱۸ مهر گزارش‌ شد که کارگران بخشی از پالایشگاه آبادان و کنگان نیز به این اعتصاب پیوسته‌اند.

این درحالی است که بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گروهی از کارگران در پالایشگاه آبادان امروز هم به اعتصاب و اعتراض خود ادامه داده‌اند.

از سویی دیگر، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت می‌گوید در جریان اعتصاب روز گذشته در پتروشیمی عسلویه در بوشهر، تعدادی از معترضان بازداشت شده‌اند. هنوز آمار دقیقی از تعداد این افراد منتشر نشده؛ اما نام دست‌کم ۱۱ نفر مشخص شده است.

امروز همچنین سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه در کانال تلگرامی خود اطلاعیه‌ای منتشر و از اعتصاب کارگران نفت و پتروشیمی حمایت کردند.

آنها در اطلاعیه خود نوشت اند: اعتراض و خیزش خیابانی دختران آفتاب و انقلاب، وارد چهارمین هفته شده است.

دختران و پسران مبارز با شعار “زن زندگی آزادی” کوچه و خیابانهای را به لرزه در آورده اند تا با رزم پرشکوه خود به رهایی و برابری برسند، رهایی از ستم و استثمار، رهایی از تبعیض و نابرابری ها.
فرزندان ما در کف خیابان برای رهایی از ستم ، اختناق و تبعیض، نیاز به همراهی و حمایت دارند.

در چنین شرایطی که خون فرزندان ما سنگ فرش خیابان ها را رنگین کرده است، آغاز اعتصاب کارگران در بخش های مختلف نفت و پتروشیمی، امید و جان تازه ای به کالبد این مبارزه دمیده است.

انتظار به حق و به‌ جای فرزندان کار و زحمت از پدران و مادران، از خواهران و برداران استثمار شده این بود که در کنار آنها باشند و چرخهای تولید و ثروت را از حرکت بازدارند.

امروز ۱۸ مهر ماه اولین جرقه این اتحاد و همبستگی با حضور پر شور کارگران پروژه ای شاغل در پتروشیمی بوشهر ، پالایشگاه آبادان و در عسلویه کلید خورد.
همبستگی کارگران در حمایت از فرزندان، از خواهران و برادران خود در کف خیابان، نیاز فوری این جنبش است.

دکمه بازگشت به بالا