اخبارسیاسی

روایتی تازه از حمله لباس‌شخصی‌ها به دبیرستان شاهد اردبیل و کشتن یک دانش آموز

بر اساس روایت اولیای یکی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهدِ اردبیل، دانش‌آموزان این مدرسه بر خلاف میل خود برای شرکت در یک راهپیمایی حکومتی برده شدند؛ اما معلمان و دانش‌آموزان، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

بر اساس این گزارش،‌ ضرب و جرح دانش‌آموزان مدرسه شاهد در اردبیل برای وادار کردن آن‌ها به اجرای اجباری سرود حکومتی «سلام فرمانده» بوده است.

پیش ازین «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» اعلام کرده بود که لباس‌شخصی‌ها روز پنج‌شنبه ۲۱ مهر به دبیرستان شاهد در اردبیل حمله کردند. در پی این حمله نزدیک به ۱۰ دختر دانش‌آموز به بیمارستان فاطمی منتقل شدند که یک تن از آنها بر اثر خونریزی داخلی کشته شد.

بنا به گزارش «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران»، نیروهای امنیتی با «همکاری» مدیر مدرسه هفت دختر دانش‌آموز دیگر را بازداشت کرده اند. از محل نگهداری و وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست. لباس‌شخصی‌ها همچنین پدرمادرها و کادر درمان بیمارستان فاطمی را تحت فشار گذاشته اند که اطلاع‌رسانی نکنند و تهدید کرده اند که «در صورت انتشار اخبار در رسانه‌ها، دیگر فرزندانشان را نخواهند دید.»

بنا به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر، پس از آغاز اعتراض‌های مردمی به قتل حکومتی مهسا امینی، دست‌کم ۲۳ نوجوان زیر ۱۸ سال را به قتل رسانده اند. آنها به مدرسه‌ها بارها حمله کرده اند و با گاز اشک‌آور و باتوم و دیگر روش‌های خشونت‌بار، نوجوانان و کودکان را سرکوب کرده اند.
بر اساس این آمار، ۱۰ کودک در استان سیستان و بلوچستان، پنج کودک در تهران، چهار کودک در آذربایجان غربی و در هر یک از استان‌های البرز، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان، یک کودک کشته شده‌اند.
پنج‌شنبه هفته گذشته نیز ۶۰۰ فعال ادبیات و هنر کودک و نوجوان، در بیانیه‌ای حمله به مدرسه‌ها و بازداشت دانش‌آموزان را محکوم نمودند.

دکمه بازگشت به بالا