اخباراهل سنت

مولانا عبدالحمید: برای هیچ دولتی در دنیا شایسته نیست که ملتش را بزند و بکُشد

مولانا عبدالحمید، در خطبه‌های نماز جمعه دیروز با اشاره به اعتراضات سراسری در کشور، «ناکارآمدی سیاست‌های داخلی و خارجی» را از عوامل بروز نارضایتی‌ها در کشور برشمرد و از مسئولان ارشد کشور خواست اقشار مختلف مردم را ببینند و صدای همۀ ملت را بشنوند.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره اعتراضات بیست روز گذشته گفت: «توصیه این است که همه ما به این توجه کنیم که چرا این اعتراضات اتفاق می‌افتد. اگر واقعیت را ببینیم، سیاست‌های داخلی و خارجی کشور را ناکارآمد می‌بینیم. وقتی سیاست در مملکتی ناکارآمد باشد و مشکلاتی به وجود بیاورد، حتما شاهد اعتراضات خواهیم بود.»

مولوی عبدالحمید با اشاره به حادثه جمعه خونین زاهدان افزودند: «در جمعه اسبق ظلم بسیار بزرگی در اینجا شد. من یقین دارم که الله از این ظلم ناراض شد؛ چراکه همه ما اینجا بودیم و دیدیم چه شد. کشتن این انسان‌های بی‌گناه نزد خداوند تبعات دارد. ما به مردم توصیه کردیم امنیت را حفظ کنند و از آن‌ها ممنونیم که این توصیه را رعایت کردند. ما همچنان صحبت می‌کنیم و این صحبت‌ها خیرخواهانه است ولی ما دیده‌ایم که آه مظلومان نابودگر است. بر این مردم ظلم شد و خدا شاهد است که به ناحق کشته شدند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان در فرازی دیگر از سخنانش محدود دانستن اعتراضات به مسائل اقتصادی را هم مردود شمردند و گفتند: «درست است که کشور دشمنان و بدخواهانی دارد که می‌خواهند بین ملت و دولت فاصله بیفتد و برای این کار مردم را تحریک می‌کنند اما در واقع، مردم هم مشکلات زیادی دارند و این مشکلات تنها اقتصادی نیستند. کسانی که تنها اقتصاد را مطرح می‌کنند، سخت در اشتباهند. مردم آزادی و احترام می‌خواهند. این مردم غلام نان و پول نیستند بلکه عزت و آزادی خود را طلب می‌کنند.»

دکمه بازگشت به بالا