اخبارسیاسی

دفاع مدیر مسئول روزنامه‌های شرق از نیلوفر حامدی و الهه محمدی

شبکه کلمه/ مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق، در واکنش به بیانیه مشترک اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات از نیلوفر حامدی و الهه محمدی دفاع کرده است.

 آقای رحمانیان گفته: «این‌ها خبرنگار هستند و کار خبری خود را کرده‌اند.»

 او در دفاع از نیلوفر حامدی، خبرنگار شرق، گفته است: «هر چه درباره او می‌گویند دروغ است. ایشان اولین بار عکس مهسا امینی را منتشر نکرده و قبل از او عکس‌هایی منتشر شده بود. نیلوفر از ابتدا تا انتهای این موضوع با من هماهنگ بود. انتشار عکس و خبر توسط خبرنگار و نشریه ما کار درستی بوده و رسالت خبری خود را انجام داده‌ایم.»

 از سوی دیگر، غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی و مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت به وجود آمده برای خبرنگاران بازداشتی و اطلاعیه روز گذشته نهادهای امنیتی و در پاسخ به این سوال که برخوردهای محدودکننده و اتهام‌زنی به فعالان رسانه چه آسیب‌هایی می‌تواند داشته باشد، گفت: من اطلاعات خاصی ندارم، تا آنجایی که پرسیدیم به ما گفتند هیچ ارتباطی به مسائل روزنامه‌نگاری و خبرنگاری ندارد. اما آن چیزی هم که در اطلاعیه آمده مربوط به همین فعالیت روزنامه‌نگاری و تهیه گزارش درباره ماجرای اخیر بوده است. حالا منتظر هستیم تا ببینیم مقام‌های قضایی چه قضاوت و مدارکی دارند.

 وی افزود: تا آنجا که ما پرسیدیم چیزی به ما اعلام نشده و کاری هم که خانم الهه محمدی انجام دادند این بود که رفتند گزارشی برای روزنامه تهیه کردند و مشابه آن گزارش نیز در خبرگزاری‌های فارس و دیگر خبرگزاری‌ها به تفصیل و با جزئیات بیشتر تهیه شده است. از لحاظ کاری چیزی که ما دیدیم همین تهیه گزارش بود. اما غیر از این اگر موضوع دیگری است، باید اسناد و مدارک آن به دادگاه و مراجع قضایی ارائه شود. بعد از آن منتظر باشیم و ببینیم این ادعاهایی که مطرح شده به چه نتایجی خواهد رسید.

 اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در یک بیانیه طولانی ادعاهایی درباره ارتباط اعتراضات با دشمنان خارجی مطرح کردند و یکی از موارد مشخص معدود در این بیانیه اتهام عامل آمریکا بودن به دو روزنامه‌نگاری بود که در ایران جان باختن و تشییع مهسا امینی را گزارش کردند.

دکمه بازگشت به بالا