اخبارسیاسی

صدراعظم آلمان از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه حکومت ایران استقبال کرد

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان می گوید: او طرفدار دور جدیدی از تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران است.

به گزارش رویترز؛ وی در ویدئویی که در توییتر منتشر کرد، گفت: ما می خواهیم به افزایش فشار بر سپاه پاسداران و رهبری سیاسی تهران ادامه دهیم.

پیشتر، وزیر خارجه آلمان نیز از قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مقام‌ها و نهادهای حکومتی در ایران خبر داده و خطاب به مردم ایران نوشته بود: ‌«شما تنها نیستید».

گفتنی است، اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ آبان در جلسه وزرای خارجه این نهاد، افزودن نام‌هایی تازه به فهرست تحریم‌های خود به دلیل سرکوب معترضان در ایران را بررسی می‌کند.

بنا بر متن پیش‌نویس این اقدام تازه اتحادیه اروپا، اسامی ۲۸ شخص حقیقی و سه نهاد به فهرست تحریم‌ها افزوده خواهد شد.

متن پیش‌نویس نشان می‌دهد که بنیاد تعاون بسیج، شبکه خبری پرس‌ تی‌وی، و شرکتی در حوزه فناوری به نام «آروان کلود/ ابر آروان» در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

همچنین فهرست اسامی پیشنهادی حاکی است که چندین تن از فرماندهان ارشد انتظامی و سپاه پاسداران، در استان‌هایی که سرکوب معترضان بسیار شدید بوده، از جمله سیستان و بلوچستان، کردستان، مازندران و البرز در میان تحریم‌شدگان خواهند بود.

اتحادیه اروپا همچنین بنا دارد نام چهار فرد را که در بازداشت مهسا امینی دست داشتند به فهرست‌ تحریم‌های خود اضافه کند.

بر اساس متن این پیش‌نویس، «اتحادیه اروپا متعهد است که به همه مسائل مرتبط با ایران، از جمله وضعیت حقوق بشر، رسیدگی کند».

در واکنش به سرکوب معترضان در ایران، اتحادیه اروپا پیشتر نیز چهار نهاد و ۱۱ مقام بلندپایه نظامی و امنیتی ایران از جمله وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه ۲۰ آبان در بروکسل در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد که تحریم‌های مرتبط با حقوق بشر و اقدام تحریمی در زمینه ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین «در تناقض با احیای برجام نیست».

دکمه بازگشت به بالا