اخبارسیاسی

واکنش اقلیم کردستان عراق به حملات تروریستی سپاه: ثبات از طریق خشونت محقق نمی شود؛ حملات باید متوقف شود

شبکه کلمه / حکومت اقلیم کردستان عراق امروز (دوشنبه) بیانیه ای درباره «حملات موشکی و پهپادی ایران به مقر احزاب کردی مخالف حکومت در خاک عراق» صادر کرد.

به گزارش روداو، حکومت اقلیم کردستان در این بیانیه از «دوستان و شرکایش در بغداد، سازمان ملل و جامعه بین المللی» خواسته است «موضعی آشکار و صریح در قبال حملات ایران اتخاذ کنند».

در این بیانیه اشاره شده است که «موارد نقض مکرر ایران که در نقض حاکمیت عراق و اقلیم کردستان صورت می گیرد، توجیه ناپذیر است و نقض آشکار منشورهای بین المللی و روابط حسن همسایگی »محسوب می شود.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: «این حملات را محکوم می کنیم و ایران را به توقف این حمله علیه کردستان دعوت می کنیم و تاکید می کنیم که ثبات از طریق خشونت محقق نمی شود».

پیش از این منابع خبری از حملات موشکی و پهپادی به چند مقر در اربیل کردستان عراق از جمله در «کویسنجق» و منطقه «جیژنیکا» در نزدیکی شهر اربیل و نیز مقری در سلیمانیه خبر داده بودند.

این چندمین باری است که حکومت ایران، با حمله به مقر احزاب کرد مخالف خود در عراق، حاکمیت این کشور را نقض کرده است.

از سویی دیگر، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، «سنتکام»، با انتشار بیانیه‌ای، حملات موشکی و پهپادی ایران به مواضعی در نزدیکی اربیل عراق را محکوم کرد.

این بیانیه تأکید کرد که حملات غیر قانونی ایران، حاکمیت عراق را نقض کرده و با ایجاد خطر علیه جان غیرنظامیان، امنیت منطقه و عراق را هدف قرار می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا